Esprit: Signature styles & archive printsEsprit: Signature styles & archive prints
terug naar pressroom

Esprit: Signature styles & archive prints

Voor Spring 2024 duikt Esprit in haar archief van de jaren 80. In deze collectie worden de 8 ‘signature pieces’ opnieuw geïntroduceerd, geïnspireerd door het verleden, met een hedendaagse twist.  

  

De Multisystem Parka, Soft Suit, Tracksuit, Tube-Rok, Chunky Logo Knit, Button Down, Esprit Jeans en de Drawstring Backpack zijn allemaal geherinterpreteerd voor het komende lenteseizoen. Deze items zijn de bouwstenen voor iedere collectie en brengen een casual en verfijnde uitstraling met zich mee. 

  

Als eerbetoon aan Esprit's voorliefde voor patronen, zijn er verschillende exclusieve prints samengevoegd in verschillende stijlen. Zo is de ‘geo print' in een nieuw jasje gestoken, en toegepast op de tijdloze button down van 100% zijde, verkrijgbaar in blauw, groen en rood.  

  

De strakke lijnen van het 'rasterpatroon' sieren de grof gebreide logo knit en de statement tube-rok. Logo’s in primaire kleuren en rugzakken met trekkoord in luxe leer voegen een vleugje elegantie toe. Voortbouwend op een traditie van de ‘American Style’ van de vernieuwde Esprit-look, omvat de collectie ook gebreide truien en polo vesten van ESPRIT’s Sport Club met varsity logo patches & rugzakken met de ‘college’ logo’s in primaire kleuren.  

 

Alle items zijn verkrijgbaar in de winkels en online via esprit.com.

Voor uitleen & meer informatie ben je van harte welkom in onze showroom.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Colette Borstlap
c.borstlap@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

Esprit: Preppy Americana
ESPRIT: Spring 2024
ESPRIT: Iconic essentials
ESPRIT: Iconic sweats

LINKS

website

SOCIAL MEDIA ESPRIT

ESPRIT, bekend en geliefd in de jaren 80, is een iconisch lifestylemerk. Voortbordurend op de innovatieve oorsprong van het merk, geworteld in creativiteit, samenhorigheid en speelsheid, presenteert ESPRIT een zelfverzekerde en actuele esthetiek gebaseerd op de "rules don't apply" merkbelofte. De merkidentiteit van ESPRIT komt tot leven door middel van gedurfde communicatie, een ambitieuze visuele taal, een geavanceerde winkelervaring en de nieuwe en onderscheidende productrichting met een mix aan stijlen.

 

ESPRIT zet zich in voor baanbrekende hyper-gepersonaliseerde consumentenervaringen en opende een wereldwijd netwerk van innovatiecentra - design en creativiteit worden geleid vanuit ESPRIT’s Global Creative Hub in New York City, terwijl het kantoor in Amsterdam zich focust op technologie en denim innovatie. ESPRIT is aanwezig in meer dan 30 markten wereldwijd en Hong Kong blijft het wereldwijde financiële en administratieve hoofdkantoor. ESPRIT is sinds 1993 beursgenoteerd in Hong Kong.