ESPRIT: Fall 2023ESPRIT: Fall 2023
terug naar pressroom

ESPRIT: Fall 2023

ESPRIT introduceert Fall 2023: de start van een nieuw tijdperk met een nieuwe look en identiteit.

*ER ZIT EEN EMBARGO OP DE BEELDEN TOT 7 SEPTEMBER 2023*

 

Dit najaar herintroduceert ESPRIT haar nieuwe merkidentiteit, positionering en belofte - en moderniseert daarmee het iconische erfgoed voor een nieuwe generatie shoppers. Het merk dat 55 jaar geleden werd opgericht laat zich inspireren door de oorsprong in San Francisco.


De Fall'23 campagne roept het gevoel van optimisme op en verkent de pijlers van het merk - speels, modern en cool - door de lens van New York City en de dynamische creatieveling die zelfexpressie viert. De campagne laat de vrijheid, kleurrijke karakters en eindeloze mogelijkheden zien die New York te bieden heeft en toont ESPRIT's wereld vol avontuur en plezier, in de grote stad zonder grenzen.


De collectie bevat statement (hero) stukken en traditionele basic items, perfect voor layering en gemaakt van stoffen zoals zachte popeline en ribfluweel, gewassen katoen en premium shearling en wol. Belangrijke kledingstukken voor dames zijn onder meer gemakkelijke truien, co-ord sets,  oversized puffers en multifunctionele stijlen. De mannencollectie bestaat uit moderne jassen en blazers, corduroy pakken, puffers van gerecycled dons, broeken met wijde pijpen en klassieke op rugby geïnspireerde tops. Denim blijft key voor zowel mannen als vrouwen, met 18 nieuwe fits en wassingen in de onlangs uitgebreide denimcollectie.


Voor de herfst introduceert ESPRIT de Signature items, acht stijlen die elk seizoen de geest van het merk belichamen. Deze stukken, waaronder een multifunctionele parka, een jogging set, een knit met grof gebreid logo, een jeans en een locker bag, zijn de bouwstenen voor iedere collectie. 


Deze campagne luidt officieel een nieuw tijdperk in voor ESPRIT. De visie komt tot leven dankzij de nieuwe identiteit, premium positionering en merkbelofte. De veelzijdige herfstcollectie, die op 6 september wordt gelanceerd, is ontworpen om in te bewegen en heeft een feelgood-attitude.

 

 


 

De collectie is vanaf 7 september 2023 verkrijgbaar in de winkels en online.

Voor meer informatie & uitleen ben je van harte welkom in onze showroom. 

 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Colette Borstlap
c.borstlap@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

Esprit: Preppy Americana
Esprit: Signature styles & archive prints
ESPRIT: Spring 2024
ESPRIT: Iconic essentials

LINKS

website

SOCIAL MEDIA ESPRIT

ESPRIT, bekend en geliefd in de jaren 80, is een iconisch lifestylemerk. Voortbordurend op de innovatieve oorsprong van het merk, geworteld in creativiteit, samenhorigheid en speelsheid, presenteert ESPRIT een zelfverzekerde en actuele esthetiek gebaseerd op de "rules don't apply" merkbelofte. De merkidentiteit van ESPRIT komt tot leven door middel van gedurfde communicatie, een ambitieuze visuele taal, een geavanceerde winkelervaring en de nieuwe en onderscheidende productrichting met een mix aan stijlen.

ESPRIT zet zich in voor baanbrekende hyper-gepersonaliseerde consumentenervaringen en opende een wereldwijd netwerk van innovatiecentra - design en creativiteit worden geleid vanuit ESPRIT’s Global Creative Hub in New York City, terwijl het kantoor in Amsterdam zich focust op technologie en denim innovatie. ESPRIT is aanwezig in meer dan 30 markten wereldwijd en Hong Kong blijft het wereldwijde financiële en administratieve hoofdkantoor. ESPRIT is sinds 1993 beursgenoteerd in Hong Kong.