American Vintage - Spring-Summer 2024 CampagneAmerican Vintage - Spring-Summer 2024 Campagne
terug naar pressroom

American Vintage - Spring-Summer 2024 Campagne

Voor de spring-summer 2024 campagne reist American Vintage af naar de hoofdstad van Spanje, Madrid, om de 21 looks vast te leggen die dit seizoen de essentie van het merk uit Marseille weergeven. Hier draait het allemaal om kleuren, omhelzing, zonneschijn, zomerritmes en leven - op de AMV-manier.
 
MADRID
Met zijn diverse architectuur, wereldse bevolking en dynamische stadscentrum is Madrid levendig, net als wij. Afgeleid van het Arabische woord "majrit", is Madrid de "stad van duizend stromen" die (bijna) nooit slaapt, behalve tijdens de siësta. Het is een plek waar mensen elkaar ontmoeten, omarmen en leren kennen. En de straten van de hoofdstad vormen de basis voor de nieuwe AMV-campagne.
 
21 GEZICHTEN VERTELLEN HET VERHAAL VAN AMV
Voor deze collectie nodigde American Vintage de in Madrid gevestigde fotograaf Pepe Lobez uit om de looks van dit seizoen vast te leggen. Door gewone mensen op de straat als modellen te gebruiken, benadrukken de foto's opnieuw de authenticiteit van het merk. Julieta, Bilbo, Ichi en Roque zijn enkele van de nieuwe AMV-gezichten, van 3 tot 99 jaar oud, die met stijl poseerden voor de camera in prints, strepen en kleuren.
 
"Bij AMV hebben we geen 'gezicht van het merk', dus kiezen we mensen die op ons lijken, in het echte leven. Straatcasting is een soort kenmerk van ons geworden, een soort portrettengalerij die onze lifestylestukken verankert in beweging, met authenticiteit." - Jenny Lazzarelli, Image Director, American Vintage.
 
EEN CAMPAGNE VOL EMOTIE
Dit seizoen heeft American Vintage inspiratie gehaald uit kleur en de zon om een zomerse garderobe te creëren die van ’s ochtends tot 's avonds kan worden gedragen. Als weerspiegeling van de pastelkleurige gevels van de hoofdstad heeft AMV een collectie van geprinte, genuanceerde stukken gecreëerd die je nooit meer uit wilt trekken. In lijn met de retro vibe heeft het in Marseille gevestigde merk de zaken fris gehouden door te spelen met zowel futuristische als tijdloze silhouetten, materialen en kleuren.
 
"Dit seizoen brengt verschillende stijlen samen die elkaar aanvullen. De collecties blijven kleurrijk met een vleugje retro, en wat meer technische stukken voor elke gelegenheid. Speels, levendig en altijd zorgvuldig gecreëerd: dat is het DNA van het merk." - Olivier Richaud, stylist voor heren en dames bij American Vintage.
 
AMV VOOR IEDEREEN
Mannen, vrouwen en kinderen: American Vintage kleedt de hele familie, vrienden, geliefden en vreemden. Onze essentials kunnen voortdurend worden heruitgevonden om aan elke stemming te voldoen, en de meeste stukken zijn uniseks, zodat je eindeloos kunt mixen en matchen voor elke gelegenheid.

 

De spring-summer ‘24 collectie is verkrijgbaar vanaf 25 februari op de website en in de winkels. 
Voor meer informatie of uitleen ben je van harte welkom in onze showroom.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Faam Lemm
f.lemm@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

American Vintage - GELATO
American Vintage - NYC 90's
American Vintage - Futuristic glitch
American Vintage - Iconic white T-shirts

LINKS

Website

Geïnspireerd door de Verenigde Staten richt Michaël Azoulay in 2005 in Marseille het merk American Vintage op. Gemarkeerd door de weidse landschappen en de absoluut ontspannen sfeer die daarmee gepaard gaat, besluit hij het meest tijdloze basic item te updaten: het T-shirt. In de loop van de seizoenen breiden de collecties zich uit, waarbij ze worden opgebouwd rond items die steeds fijner uitgewerkt worden. American Vintage verkoopt tegenwoordig kleding voor hem, voor haar en voor kids, in kleuren en stoffen die het DNA van het merk vormen en een veelvoud aan emoties weten op te wekken.