American Vintage - NYC 90'sAmerican Vintage - NYC 90's
terug naar pressroom

American Vintage - NYC 90's

Back to the 90s with American Vintage

This Spring-Summer 2024, AMV is bringing back overdyed denim and hoodies for the perfect retro wardrobe. We’re immersing ourselves in 90s New York.

 

INSPIRATIONS

New York. 1993. All over the city, young people are on the move. They have one destination in mind - the lively basketball courts found on many street corners. The boombox plays the sounds that rocked the decade. American Vintage immersed itself in this colourful, pop universe to design part of its Spring-Summer 2024 collection. It was a world where anything seemed possible, fuelled by the intense, exhilarating atmosphere. 

 

THE MOOD

This season, the wardrobe is unisex, sporty and comfortable, but as colourful as ever. Over-dyed finishes are the stars of the show, in versions such as Parakeet, Fuchsia, Tarragon, Metal and Nude. As for our denim, it’s detailed and oversized for unrivalled freedom of movement to layer with other pieces in the collection for an unstructured look.

 

Several pieces have been reworked, such as our DOVEN fleece maxi-hoodies. And one major new addition is the over-dyed grey denim BLINEWOOD dungaree dress for a vintage effect.

 

“We created designs that play on volumes and can be worn both indoors and out. They’re comfortable, and push colour boundaries and techniques, especially with over-dyed denim. The fabric is assembled, then dyed in a single piece, accentuating the seam details.”

 

— The American Vintage Style team

 

De collectie is verkrijgbaar op de website en in de winkels. 
Voor meer informatie of uitleen ben je van harte welkom in onze showroom

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Faam Lemm
f.lemm@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

American Vintage - GELATO
American Vintage - Futuristic glitch
American Vintage - Spring-Summer 2024 Campagne
American Vintage - Iconic white T-shirts

LINKS

Website

Geïnspireerd door de Verenigde Staten richt Michaël Azoulay in 2005 in Marseille het merk American Vintage op. Gemarkeerd door de weidse landschappen en de absoluut ontspannen sfeer die daarmee gepaard gaat, besluit hij het meest tijdloze basic item te updaten: het T-shirt. In de loop van de seizoenen breiden de collecties zich uit, waarbij ze worden opgebouwd rond items die steeds fijner uitgewerkt worden. American Vintage verkoopt tegenwoordig kleding voor hem, voor haar en voor kids, in kleuren en stoffen die het DNA van het merk vormen en een veelvoud aan emoties weten op te wekken.