Marie-Stella-Maris verwelkomt Kika Buhrmann als nieuwe CEO
Strategische stap in ambitie naar Europees premium lifestylemerk met maatschappelijke impact
Marie-Stella-Maris, het Nederlandse lifestylemerk dat luxe verzorgingsproducten en huisparfums combineert met maatschappelijke impact, maakt met trots de benoeming van Kika Buhrmann tot Chief Executive Officer (CEO) bekend. Zij treedt per 1 september 2025 in functie.
De benoeming van Buhrmann markeert een strategisch moment in de ambitie van Marie-Stella-Maris om internationaal uit te groeien tot een toonaangevend premium omni-channel merk, waarbij eigen brandstores een sleutelrol spelen in het bieden van een onderscheidende klantbeleving.
Internationaal leiderschap voor volgende groeifase
Buhrmann brengt twintig jaar internationale ervaring mee uit Spanje, Zwitserland en de Verenigde Staten, waar zij werkzaam was bij Nespresso in diverse commerciële en strategische leiderschapsfuncties. In haar meest recente rol als CEO van Nespresso Nederland realiseerde ze onder andere een vernieuwde winkelervaring, versterkte ze het premium karakter van het merk, implementeerde een klantgerichte cultuur en organisatie, en versnelde de integratie van duurzaamheid binnen de gehele keten.
Ze staat bekend als een inspirerende leider die in staat is organisaties door middel van hands-on leiderschap naar het volgende niveau te brengen. Buhrmann weet als geen ander hoe je een merk bouwt waarbij de klant centraal staat. Ze combineert mensgericht leiderschap met strategische scherpte en gelooft dat merken die verder durven denken dan hun product, de grootste impact kunnen maken.
Een merk met missie en betekenisvolle ambitie
“Ik ben enorm trots om aan de slag te gaan bij Marie-Stella-Maris, een merk dat laat zien dat je mooie producten kunt maken én positieve impact kunt hebben. Kwaliteit, design, duurzaamheid en maatschappelijke relevantie komen moeiteloos samen in een unieke klantbeleving - dat inspireert me enorm”, aldus Kika Buhrmann
“Marie-Stella-Maris wil wereldwijd zoveel mogelijk mensen toegang geven tot schoon drinkwater en hygiëne - en heeft alle ingrediënten om een krachtig internationaal symbool te worden. Ik kijk ernaar uit om samen met het team deze missie te realiseren”.
Internationale expansie vanuit een sterk omni-channel fundament
Onder leiding van Buhrmann breekt voor Marie-Stella-Maris een nieuwe fase aan, waarin internationale expansie wordt gecombineerd met het versterken van de klantervaring in alle kanalen. Retail speelt hierin een centrale rol, waarbij eigen brandstores fungeren als fysieke beleving van het merk. Door persoonlijke service, productbeleving en story sharing kunnen consumenten hun favoriete geuren en producten ontdekken, en community-initiatieven ervaren zoals de iconische Refill Stations.
Het netwerk van fysieke boutiques wordt versterkt met een onderscheidende digitale boutique en strategische samenwerkingen. Samen creëren deze kanalen een consistente merkervaring waar liefhebbers de unieke producten en service van Marie-Stella-Maris kunnen ervaren - zowel online als offline. Dit geïntegreerde model vormt de basis om groei te versnellen en de ambities waar te maken.
Floris Teeuwen, interim CEO Marie-Stella-Maris / Partner Stecc Capital: “De benoeming van Kika is een belangrijke volgende stap voor de premium luxury positionering van het merk en de verdere groei van Marie-Stella-Maris, waarbij wij met een (internationale) expansie van eigen winkels de klant nog centraler willen stellen en een uitzonderlijke klantervaring willen bieden. Met haar bewezen ervaring als inspirerend leider in premium retail, en het internationaal bouwen van een experience merk is zij bij uitstek geschikt om onze ambities in de Benelux en verder in Europa te realiseren.”
Positionering binnen het premium lifestylesegment
Marie-Stella-Maris richt zich op de moderne, bewuste consument - iemand die waarde hecht aan kwaliteit en design én kiest voor producten met betekenis. Binnen het premium- lifestyle-segment onderscheidt het merk zich met verzorgingsproducten en huisparfums waarin luxe en design op natuurlijke wijze samengaan met een bredere purpose.
De benoeming van Buhrmann volgt op een periode van solide nationale groei. Onder leiding van Buhrmann zet Marie-Stella-Maris gericht koers naar internationaal marktleiderschap in luxe verzorgingsproducten met betekenisvolle impact.
Sinds 2024 is Marie-Stella-Maris gecertificeerd als B Corp - een bevestiging van de inzet voor mens, milieu en transparantie. Door de verkoop van premium verzorgingsproducten draagt het merk actief bij aan de missie om wereldwijd zoveel mogelijk mensen toegang te geven tot schoon drinkwater. Tot op heden heeft Marie-Stella-Maris wereldwijd al meer dan 135.000 mensen structureel geholpen met toegang tot schoon drinkwater, hygiëne en sanitaire voorzieningen - en dat is nog maar het begin. Het doel voor de komende jaren is om dit aantal versneld te laten groeien naar 1 miljoen mensen. Deze ambitie vormt de drijvende kracht achter alles wat het merk doet.