Back to school met de Bijenkorf: een statement-collectie vol kleur
Bagcharms blijven, dierenprints zijn terug en preppy chic zet de toon
Het nieuwe schooljaar staat voor de deur en de Bijenkorf verwelkomt het seizoen met een frisse collectie die de laatste mode en trends omarmt. Van longsleeves met panterprints tot ruime, hippe tassen en cute bagcharms, de musthaves van dit seizoen.
Frisse start in eigentijdse klassiekers
Dit schoolseizoen krijgt het modebeeld een vleugje nostalgie met de terugkeer van preppy chic. Frisse poloshirts van NN.07 en nette spijkerbroeken geven elke outfit een verzorgde uitstraling, terwijl cozy sweaters Tommy Hilfiger zorgen voor een vleugje tijdloze charme. Denk aan rijke, herfstige tinten gecombineerd met frisse witten en diepe marineblauwtonen. Deze collectie vangt het gevoel van een frisse start, waarin klassieke elementen en moderne trends naadloos samenkomen.

Dierenprints maken een stijlvol comeback
Back to school betekent dit seizoen ook back in time. Dierenprints veroveren opnieuw het modebeeld en geven elke outfit een krachtige, modieuze uitstraling. De longsleeve met panterprint van Ganni straalt zelfvertrouwen uit en wordt versterkt door de stijlvolle match met de Ganni-rugtas die het kind kan dragen. Isabel Marant brengt dezelfde trend naar een hoger niveau met een high-waisted korte broek in verfijnde slangenprint – een statementstuk.

Van zomerhit tot herfstfavoriet: bagcharms blijven trendsettend
Bagcharms waren deze zomer al een onmisbaar mode-item, met opvallende releases zoals Labubu-figuren en glanzende lipgloss-accessoires. In de aankomende herfst is deze trend ook zichtbaar, waarbij de charm als stijlvol statement en functioneel detail elke tas verrijkt. Glanzende lippen krijgen opnieuw een podium: de lipstick case van Marc Jacobs combineert moeiteloos functionaliteit met design. Dit verfijnde accessoire maakt lipgloss gemakkelijk draagbaar en transformeert iedere tas tot een fashion item.

Een speelse mix van stijl voor de jonge ontdekkers
Dit schooljaar staat in het teken van een boeiende mix van speelse charme en tijdloze elegantie, perfect voor kinderen. Deze collectie biedt een perfecte balans tussen vrolijke en klassieke ontwerpen. Zo zorgen rugzakken met de schattige Disney Marie-Kat van Samsonite en kledingstukken met vrolijke strikjes en lieveheersbeestjes van Konges Sløjd voor een speelse touch. Tegelijkertijd stralen de verfijnde rugzakken van Tommy Hilfiger en Ralph Lauren een klassieke elegantie uit, waardoor de collectie een stijlvolle start van het nieuwe schooljaar garandeert.

Alle producten zijn verkrijgbaar op de website en in de winkels. Voor meer informatie of persaanvragen, neem contact op met Emilie van Kinschot (e.vankinschot@simplypr.nl).
Men packshots
Women packshots
Accessoires packshots
Kids packshots
Over

In maart 1870 werd in Amsterdam een ‘vennootschap, betreffende den handel in garen, band en sajet en hetgeen daartoe behoort’ opgericht onder de naam De Bijenkorf. Het huidige beroemde gebouw op de Dam 1 werd in 1914 geopend. Al meer dan 150 jaar is de Bijenkorf een verrassende en inspirerende plek om jezelf of iemand anders te verwennen en verrassen met iets moois uit de selectie mode, accessoires, wonen en cosmetica van bijzondere merken. Vandaag de dag heeft de Bijenkorf warenhuizen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Maastricht en Amstelveen, webshops in Nederland en België, een patisseriewinkel en een eigen centrale patisserie in Amsterdam. De logistieke operatie vindt plaats vanuit het duurzame distributiecentrum in Tilburg en het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam Zuidoost. Met zo’n 4.500 collega’s werken we dagelijks samen aan onze missie: het meest inspirerende, creatieve en duurzame warenhuis te zijn, waar iedereen zich bijzonder kan voelen. De Bijenkorf maakt deel uit van het Engelse Selfridges Group Ltd. Meer over de Bijenkorf vind je op www.debijenkorf.nl/over-de-bijenkorf
