American Vintage viert 20 jaar en onthult het vervolg op de jubileumcollectie

Na een eerste lente-lancering zet American Vintage de festiviteiten voort en onthult het tweede hoofdstuk van de 20 YEARS-jubileumcapsule. Een creatief vervolg, bedacht als een style lab, die de grenzen van de essentiële garderobe verlegt.

Een capsule in XXL formaat
Om twee decennia geschiedenis te vieren, speelt American Vintage met de codes die zijn DNA hebben gevormd. De stukken worden heruitgevonden met uitgesproken volumes, oversized silhouetten en een bewust genderneutrale identiteit.
Patches, opvallende logo’s en maximalisme geven de collectie een geheel nieuwe uitstraling. De kleuren variëren van zacht (blauw, celadon, pastelroze) tot diep (bordeaux, bruin, kaki) en helder (grasgroen), en bieden een garderobe om te verzamelen en te delen, zonder onderscheid naar gender.

Terug naar de roots, een sprong naar de toekomst
American Vintage blijft trouw aan zijn visie: mode zonder beperkingen, ontworpen als een speelveld voor zelfexpressie. Door het essentiële te herinterpreteren, viert de 20 YEARS-capsule zowel het erfgoed van het merk als zijn toekomst.

Vanaf 21 september verkrijgbaar in een selectie van boetieks wereldwijd en op de officiële website, verlengt drop 2 de jubileumviering en nodigt iedereen uit om samen de volgende hoofdstukken van het American Vintage-verhaal te schrijven.

About

Geïnspireerd door de Verenigde Staten richtte Michaël Azoulay in 2005 American Vintage op in Marseille. Gecharmeerd door de grote open ruimtes en de ontspannen sfeer die er heerst, besloot hij het meest tijdloze basisstuk te heruitvinden: het T-shirt. Seizoen na seizoen breiden de collecties zich uit, met steeds verfijndere stukken. Vandaag biedt American Vintage een garderobe voor mannen, vrouwen en kinderen, waarin kleuren en materialen — het ware DNA van het merk — emoties oproepen.

Icon
Contactgegevens

SimplyPR
Consultant: Jelissa Bommezijn
j.bommezijn@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

Links
Recent Press