Plan International en Søstrene Grene starten een drie jaar durende samenwerking met als doel gelijke kansen voor alle kinderen, met een nadruk op meisjes. Bij Søstrene Grene gelooft men dat er meer gelijkheid moet zijn op deze wereld. Wanneer iedereen elkaar als zussen behandelt, zal de wereld een mooiere plek worden. Met deze gedachte is de samenwerking van start gegaan, waarbij een deel van de opbrengst van Søstrene Grene's kartonnen waterflessen aan Plan International gedoneerd wordt.
Een samenwerking is opgezet tussen Søstrene Grene en Plan International waarbij voor iedere kartonnen waterfles van €0,66 van Søstrene Grene €0,10 gedoneerd wordt aan Plan International. Daarnaast zal Søstrene Grene, ongeacht hoeveel waterboxen verkocht worden, het eerste jaar minstens €53.500 doneren. Als er meer waterboxen verkocht worden, zal dit bedrag nog hoger worden. Plan International zal het gedoneerde geld gebruiken waar zij het nodig vinden.
Søstrene Grene steunt al vele jaren goede doelen. Deze samenwerking met Plan International heeft als doel extra ondersteuning en meer aandacht te genereren voor het werk dat gedaan wordt om UN Doelstelling nr. 5 te bereiken: Gendergelijkheid. Op veel plekken ter wereld hebben kinderen nog steeds geen gelijke kansen en levenskwaliteit, daarom vindt Søstrene Grene het uiterst belangrijk Plan International te steunen in het bewaken van de kinderrechten, met de nadruk op meisjes.
Mikkel Grene, eigenaar en CEO van Søstrene Grene, zegt:
“Bij Søstrene Grene heerst een bedrijfscultuur die we de Sister spirit noemen. Dit is geïnspireerd op de hechte band tussen zussen en betekent voor ons dat we samen sterk staan en elkaar steunen. We willen deze positieve houding verspreiden omdat we denken dat dit de wereld een beetje meer gelijk kan maken en het op die manier een aangenamere plek om te leven zal zijn. Wij zijn dan ook ontzettend blij dat we deze belangrijke kwestie kunnen steunen."
De nieuwe samenwerking met Plan International heeft als doel de levenstandaard van jongens en meisjes te verbeteren om zo gelijke kansen te bieden en betere leefomstandigheden te verzekeren, zo kunnen ze in de toekomst een betere en rechtvaardigere samenleving opbouwen. Søstrene Grene heeft meer dan 240 vestigingen in Europa waar de komende drie jaar verschillende producten verkocht zullen worden waarbij een deel van de winst naar Plan International zal gaan.
Gwen Wisti, directeur van Plan Internationaal in Denemarken, zegt:
“Wij zijn erg tevreden met de steun en bijdrage die Søstrene Grene zal leveren. Zulke samenwerkingen zijn essentieel voor ons om een betere toekomst voor de kinderen te kunnen creëren. Dankzij deze samenwerking, is Plan International zichtbaar in alle winkels en krijgen we een unieke kans om Søstrene Grene’s klanten bewust te maken over de weg die we nog moeten afleggen tot gendergelijkheid”.
SimplyPR
Claudia Kasteel
c.kasteel@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756
Plan International Nederland is onderdeel van Plan International. Plan International werkt sinds 1937 aan duurzame armoedebestrijding en betere levensomstandigheden voor kinderen in ontwikkelingslanden, met speciale aandacht voor gelijke rechten en kansen voor meisjes. Met projecten in ruim 50 landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika komt Plan International wereldwijd op voor de rechten van kinderen en een betere naleving van het Verdrag voor de Rechten van het Kind. Plan International is een internationale, humanitaire, kindgerichte ontwikkelingsorganisatie zonder politieke, godsdienstige of commerciële doelstellingen. In Nederland bestaat Plan sinds 1975.
Søstrene Grene is een Deense retailketen, die ernaar streeft om het dagelijks leven met esthetische ontwerpen, creativiteit, geluk en ‘hygge’ te verrijken. De winkel biedt een groot assortiment aan producten voor huis, keuken, knutsels, feest, kantoor, kinderen en een verscheidenheid aan items voor de verschillende seizoenen. Met een altijd veranderend assortiment en prijzen die nooit hoger zijn dan nodig is, wenst het familiebedrijf een prachtige wereld te creëren waar vondsten gedaan kunnen worden en creativiteit wordt aangemoedigd. Het merk draait rond het verhaal van karakters Anna en Clara Grene; twee zussen die ijverig werken aan het maken van kleine maar fijne verschillen in het dagelijks leven. De inspiratie van de zussen halen zij uit de Grene familie, dat is de familie die Søstrene Grene in 1973 heeft opgericht en die het bedrijf tot op de dag van vandaag bezitten en runnen.
Søstrene Grene heeft 13 winkels in Nederland en twee in België.