SimplyPR - SustainabilitySimplyPR - Sustainability
terug naar pressroom

SimplyPR - Sustainability

Sustainability and our brands

Tegenwoordig is verantwoord ondernemen een must geworden zowel in de beauty- als lifestyle branche. Als agency proberen wij en onze merken ons constant te verbeteren op het gebied van verantwoord ondernemen. Veel van onze beauty- en lifestylemerken zetten zich enorm in om zich hierin te ontwikkelen. Ieder merk doet dit op zijn eigen manier, hoe zij dit doen en welke producten en items hierbij horen, willen we laten zien doormiddel van dit perbericht.

 

By-Bar

 

verantwoord ondernemen en by-bar

 

By-Bar is zich volledig bewust van de impact die de fashion industrie heeft op onze omgeving.

 

By-bar deelt graag haar weg naar het zijn van een sustainable brand. Zij zijn vanaf het begin altijd transparant geweest over hun leveranciers bijvoorbeeld en de relatie die zij met hen hebben. Open communicatie met leveranciers is enorm belangrijk voor by-bar.

 

Daarnaast is by-bar ervoor om een tijdloze kast met kleding op te bouwen in plaats van mee te doen aan fast-fashion. Dit moedigen zij aan door collecties uit te brengen die van hoge kwaliteit zijn en langer dan één seizoen draagbaar.

 

Sustainable collectie

 

Ook hebben zij dit seizoen een “sustainable collectie” gelanceerd met items van bijvoorbeeld natuurlijk geverfde alpacawol, denim van organic cotton of jasjes gemaakt van gerecyclede plastic flessen. By-bar hoopt deze “eco-line” ieder seizoen te gaan uitbreiden.

 

Old is new collectie

 

Naast by-bar’s sustainable collectie hebben zij ook een “old is new” collectie. De old is new collectie bevat items als bijvoorbeeld tassen die gemaakt zijn van oude sari’s uit de indiase staat Bengal. Na het gebruik van de sari’s zijn er dekens van gemaakt en van deze dekens heeft by-bar weer hun items geproduceerd.

 

Je vind hier een link naar de sustainable collectie en old is new collectie.

 

American Vintage

 

Sustainable collectie

 

American Vintage timmert goed aan de weg op het gebied van sustainability. Zij hebben dit seizoen een ecologische soort denim ontwikkeld waarbij er bij het productieproces veel minder water nodig is. Daarnaast heeft American Vintage een shirt gelanceerd waarvan de kleuren worden verkregen uit 100% natuurlijke en plantaardige kleurstoffen.

 

Je vind hier een link naar de sustainable collection van American Vintage.

 

C&A

 

Sustainability en C&A

 

C&A is wat betreft sustainability gefocust op hun “sustainable products”, “sustainable supply” en “sustainable lives”. C&A is constant bezig met het zetten van belangrijke stappen richting duurzaamheid en dat zie je constant terug, ook in de nieuwste SS21 collectie.

 

Denim

 

Zo presenteeert C&A met trots het meest duurzame denimweefsel ter wereld. De witte denimstoffen zijn Cradle to Cradle™ Platinum gecertificeerd. Dit is het hoogste niveau van certificering dat momenteel op de markt beschikbaar en erkend is. Van deze bijzondere stof is een kleine capsulecollectie gemaakt, bestaande uit vier tijdloze items. Een ander groot succes is dat 98% van het gebruikte katoen in de collecties van C&A Europa in 2019 duurzaam was. Het uiteindelijke doel? Het bereiken van 100% tegen het einde van 2020. 

 

Sustainable sportwear

 

Daarnaast heeft C&A onlangs een sustainable sportwear collectie gelanceerd die gemaakt is van gerecyclede materialen. Lees hier meer over via deze link.

 

Esprit

 

Sustainability en Esprit

 

Esprit wil zich focussen op circulariteit. Op Esprit’s website is erg veel informatie te vinden over de manier waarop zij zich verbeteren op het gebied van verantwoord ondernemen. Zo hebben zij een hoop “sustainable looks” op de website en worden voor de collectie over het algemeen ook er erg veel natuurlijke en verantwoorde materialen gebruikt.

 

Sustainable IT-bags

 

Daarnaast heeft Esprit “sustainable IT-bags" die volledig vegan zijn en peTA gecertificeerd. Klik hier voor de link naar het persbericht hierover.

 

Ethique

 

Sustainability en Ethique 

 

Een merk dat absoluut niet in dit rijtje mag ontbreken is het 100% ethisch verantwoord geproduceerde beauty merk Ethique. Ethique is 'swerelds meest sustainable beautymerk. Ethique komt uit Nieuw-Zeeland en is een merk dat ernaar streeft om de plastic crisis in de wereld te bestrijden door plasticvrije beautyproducten aan te bieden.

 

De zero-waste productrange bestaat uit verpakkingsvrije beautybars: van shampoo en conditioner tot bodywash, gezichtsreiniger en scrubs.

 

Naast het feit dat de producten van Ethique dus 100% ethisch verantwoord geproduceerd worden, kunnen ze ook nog eens 5 keer langer meegaan dan beautyproducten in plastic verpakkingen.

 

Zoals al eerdergenoemd bestaat de productrange van Ethique uit veel verschillende beautybars. Er zijn heerlijk romige bodywashes, geweldig reinigende gezichtsreinigers en er is bijvoorbeeld ook een scrub in de vorm van een exfoliater.

 

Daarnaast zijn er de geweldige shampoo’s en conditioners met allemaal hun eigen werkingen voor iedere soort haar, van droog en beschadigd tot vettig, maar ook voor “normaal” haar.

In de link naar het persbericht van Ethique zie je alle verschillende producten die Ethique verkoopt.

 

Holland & Barret

 

Sustainability en Holland & Barret

 

Holland & Barret is van zichzelf al een erg natuurlijk merk. De producten van Holland & Barret zijn ontwikkeld op basis van natuurlijke ingrediënten. 

 

Holland & Barret streeft net als vele andere fashion- en beautymerken ook naar het stap voor stap verduurzamen van het assortiment. Voor het “Clean Beauty” assortiment van Holland & Barret wordt er uitsluitend met producten gewerkt die hun oorsprong in de natuur vinden. De producten bevatten geen irriterende stoffen voor de huid en zij vrij van microplastics. 

 

Daarnaast is er het "Zero Waste" assortiment dat producten bevat die geen onnodig afval achterlaten. Ook werkt het merk uitsluitend met producten die hun oorsprong in de natuur vinden, geen irriterende stoffen voor de huid bevatten en vrij zijn van microplastics. Het “Zero Waste” assortiment bevat daarnaast producten die geen onnodig afval achterlaten. Met al deze verschillende innovaties speelt Holland & Barrett in op de steeds meer bewust wordende consument, die waarde hecht aan een vegan, cruelty-free, clean en plastic-free lifestyle. 

 

Een steeds groter groeiend deel van het beauty aanbod van Holland & Barret bestaat uit "Zero Waste" producten. Daarnaast is er het streven om dit nog verder uit te bereiden.

 

Je leest hier meer over de "Zero-Waste" producten van Holland & Barret en via deze link kun je meer over "Clean Beauty" te weten komen.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Britt Pegels
b.pegels@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

SimplyPR presenteert: de leukste cadeaus voor de feestdagen

LINKS

Neem voor meer informatie of het testen van producten contact op met Claudia Kasteel via c.kasteel@simplypr.nl.