TRENDREPORT: Activewear 2020
terug naar pressroom

TRENDREPORT: Activewear 2020

Als je wilt verwijzen naar informatie van Lyst, graag deze link vermelden: https://www.lyst.com.nl

 

Het aantal zoekopdrachten van sportkleding is begin dit jaar met 59% toegenomen. Maar wat zijn de favoriete items en trends op het vlak van sportkleding en wat dragen we in 2020 in de sportschool? Lyst geeft antwoord op deze vraag door het onlinewinkelgedrag van ruim 104 miljoen consumenten, die bij 12.000 modemerken en retailers kleding zochten te onderzoeken.

 

The perfect fit

Shapewear is hot! Zoekopdrachten met de woorden ‘’corrigerend’’ en ‘’liftend’’ zijn de afgelopen drie maanden met 392% toegenomen. Heeft dit soms te maken met de afgelopen maanden waar we allemaal nét iets teveel hebben gesnoept? Merken als SPANX en Sweaty Betty werden vaak bekeken. 

 

De leggings die we eens verafschuwden, doen het nog steeds goed in 2020. Elk uur worden gemiddeld 35 leggings via Lyst verkocht, terwijl de prijs met gemiddeld 17% is gestegen. De zoekopdrachten naar een superhoge taille neemt jaarlijks met 65% toe. Ook ziet Lyst dat metallic en neonkleuren opvallen. Nadat JLo in december werd gespot in een metallic legging, steeg de vraag hiernaar met 33% in de volgende 24 uur!

 

          

 

Bodysuits

De vraag naar bodysuits steeg in 2019 met 83% en is sinds begin januari nog eens met 21% toegenomen. Welke merken bieden deze hippe sportpakjes aan? Neem een kijkje bij Adidas, ASOS en Free People en val op in de sportschool. De kleur zwart is nog steeds favoriet!

 

 .          

Kourtney bewijst dat de bodysuit                      Maar ook tijdens een potje tennis,

ook buiten de sportschool kan                          multifunctioneel! 

worden gedragen     

                                               

Brunchen in yogakleding
De athleisure trend zet dit jaar door! Menig celebrity & influencer laat ons op Instagram zien, dat sportkleding ook fashionable kan zijn. Ideaal, zo kun je snel switchen tussen een sportles en een weekendbrunch. De vraag naar yoga items is in de afgelopen twee jaar met 42% gestegen. De kleding wordt vaak geselecteerd op kleur, met name pastelkleuren zoals lichtblauw, babyroze, lila, beige en wit.

 

            

 

Duurzaam sporten

Milieubewuste sportkleding is een van de grootste trends, met een stijging van 151% ten opzichte van vorig jaar. De woorden “duurzaam” en “gerecycled” worden steeds vaker gebruikt bij het zoeken naar sneakers. Het is dan ook geen verrassing dat het duurzame sneakermerk Veja afgelopen september zijn eerste sportschoen op de markt heeft gebracht, nadat het vier jaar lang een milieuvriendelijk hardloopmodel met de naam “Condor” had ontwikkeld.

 

             

 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Colette Borstlap
coletteborstlap@hotmail.com
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

The Lyst Index vierde kwartaal
Goede voornemens voor 2020: kopen als investering
2010's: A Decade in Fashion
The Year in Fashion 2019

LINKS

OVER LYST

Lyst is in 2010 opgericht vanuit een kleine schuur in Shoreditch, Londen. Inmiddels is Lyst de grootste internationale modezoekmachine waarop je duizenden modewinkels in een keer kunt doorzoeken. 5 miljoen producten van 12.000 van 's werelds bekendste merken en winkels worden op één plek samengebracht.


Oprichters Chris Morton en Seb Trepca probeerden een manier te vinden die ervoor zou zorgen dat mensen alle mode kunnen vinden die ze maar zouden willen. En lieten zich inspireren door online tools die klanten transformerende producten aanbieden: producten die zo handig zijn dat mensen niet meer zonder kunnen


‘’Lyst helpt je om de mode van je dromen te vinden.’’


Afgelopen jaar kozen meer dan 70 miljoen shoppers uit 120 landen ervoor om hun zoektocht op Lyst te beginnen. Lyst volgt meer dan 10 miljoen internationale zoekopdrachten per maand, verwerkt iedere minuut vragen, paginaweergaven en verkoopstatistieken, en gebruikt deze data om te vertellen hoe de wereld zich wil kleden. Van opkomende trends tot wereldwijde modebewegingen, Lyst is een unieke bron van wereldwijde mode-intelligentie.