The Lyst Index vierde kwartaal
terug naar pressroom

The Lyst Index vierde kwartaal

De onthulling van de hotste merken en producten in de mode

Als je wilt verwijzen naar informatie van Lyst, graag deze link vermelden: https://www.lyst.com.nl
 
Wereldwijde modezoekmachine Lyst kwam vandaag met de laatste uitgave van The Lyst Index, de kwartaalrapportage waarin de hotste merken en artikelen van de mode worden gerangschikt. De meest populaire items worden vaak gedragen door beroemdheden en worden gezien als populaire Instagram items. De hotste items zijn bijvoorbeeld de hakken van Ammina Muaddi en worden gedragen door Kendal Jenner en Hailey Bieber, de Prada's Monolith-laarzen gedragen door Bella Hadid, Chiara Ferragni en Rosali en de UGG Scufette II-slippers waar Jennifer Lopez mee te zien was.
 
Lyst analyseert het online winkelgedrag van meer dan 9 miljoen shoppers per maand van 12.000 online designers en winkels, zoekgegevens van Google en statistieken van social media. 
 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Colette Borstlap
coletteborstlap@hotmail.com
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

TRENDREPORT: Activewear 2020
Goede voornemens voor 2020: kopen als investering
2010's: A Decade in Fashion
The Year in Fashion 2019

LINKS

Bottega Veneta
Het aantal zoekopdrachten naar het merk Bottega Veneta steeg dit kwartaal met 32%. De onlangs gelanceerde mini-versie van de leren clutch The Pouch van het merk staat dit kwartaal op de vijfde plaats in de lijst van hotste damesartikelen.

 

Off-White
Door de enorme vraag naar Off-White T-shirts, hoody's, sneakers en accessoires behoudt het merk zijn positie als het hotste merk te wereld, voor de tweede keer dit jaar. De zoekopdrachten naar hoody's van Off-White groeide in het afgelopen kwartaat met 90% en kwam daardoor op de negende plaats op de lijst van hotste herenartikelen.
 

 

Canada Goose en Dr. Martens
Geïsoleerde bovenkleding en robuuste schoenen zijn dit kwartaal erg populair. Canada Goose klim 14 plaatsen in de ranglijst en is zo de grootste stijger van dit kwartaal. Het is ook de eerste keer dat het merk voorkomt in The Lyst Index. De vraag naar de Farylle-laarzen van Dr. Martens ging dit kwartaal 151% omhoog. Het merk steeg 12 plaatsen op de ranglijst en kwam daarmee ook voor het eerst binnen op de lijst van hotste merken.
 

 

Yeezy en Acne Studios
Yeezy keert terug op de lijst met de 20 hotste artikelen van dit kwartaal en staat op de zestiende positie. Het merk wordt gevolgd door Acne Studios dat op de zeventiende positie ook een rentree maakt in The Lyst Index.

Vetements
Nadat Vetements bekend heeft gemaakt dat ontwerper Demma Gvasalia zou aftreden verplaatst het merk zich van de vijfde naar vijtiende plaats.
 

 

Gucci-riem 
De Gucci-riem met logo is wederom het hotste modeartikel ter wereld. De riem staat voor de negende keer in minder dan drie jaar in The Lyst Index en staat voor de tweede keer bovenaan de ranglijst van hotste damesartikelen. De riem wordt gemiddeld 165.000 keer per maand gezocht tussen oktober en december en is daarom een van de hotste artikelen van het decennium. 

 

 

Amina Muaddi
De bekende Instagram-schoenen van dit kwartaal zijn de hakken van Amina Muaddi, Prada laarzen en de UGG slippers. Op de tweede plaats op de lijst van de hotste damesartikelen staan de hakken van Amina Muaddi. De hakken werden gedragen door Kendall Jenner en Hailey Bieber wat tussen oktober en december zorgde voor gemiddeld 60.500 zoekopdrachten naar de hakken. Het aantal paginaweergaven van het merk steeg met 73%. Nadat Muaddi in december aankondigde dat ze was benaderd door Rihanna om schoenen te ontwerpen voor Fenty, zagen we in diezelfde maand een piek van 50% in het aantal zoekopdrachten naar het merk op Lyst. De hakken staan op de tweede plaats en voor het eerst op de lijst.

 

Prada's
Prada’s Monolith-laarzen werden gedragen door beroemdheden als Bella Hadid, Chiara Ferragni en Rosalí en kwamen binnen op de derde plaats op de lijst van hotste damesartikelen. In november zagen we een piek in de belangstelling voor de schoenen met flink profiel. De zoekopdrachten naar de nieuwe stijl groeiden dit kwartaal met 994%.
 

UGG
De UGG Scuffette II-slippers waren het negende hotste damesartikel. Ze werden in oktober gedragen door Jennifer Lopez en waren het populairste artikel van het merk gedurende het hele kwartaal. Zoekopdrachten specifiek naar de slippers gingen met 474% omhoog op Lyst.
 

 

 

Arket
Er kwam een nieuw duurzaam artikel binnen op The Lyst Index: de donzen pufferjas van Arket is het enige bovenkledingstuk dat de lijst van hotste damesartikelen haalde dit jaar. De jas is gemaakt met 100% gerecycled dons en veren en droeg in oktober bij aan een piek van 695% in het aantal paginaweergaven van het merk.
 

 

Moncler
Het Maya-jack van Moncler is officieel het hotste herenartikel van dit kwartaal. Zoekopdrachten naar het merk gingen in het vierde kwartaal met 199% omhoog. De vraag naar het merk bleef gedurende het gehele kwartaal groot, het aantal paginaweergaven ging met 196% omhoog. Hierdoor steeg het merk twaalf plaatsen naar de vierde plaats op de ranglijst van hotste merken. Het Gui-vest, het vierde hotste herenartikel van dit kwartaal, zag in december een piek in het aantal paginaweergaven van 81%.

 

Alexander McQueen
In de drie maanden van het afgelopen kwartaal werd er op Lyst meer dan 2 miljoen keer gezocht naar sneakers. In The Lyst Index van het eerste kwartaal 2019 waren ze al het hotste damesartikel, maar nu komen de oversized sneakers van Alexander McQueen voor het eerste binnen op de ranglijst voor heren. Ze staan op de derde plaats op de lijst van hotste herenartikelen en hebben sinds oktober een gemiddelde van 22.200 zoekopdrachten per maand.
 

 

Nike
Met dank aan een krachtige samenwerking met idool G-Dragon van Big Bang, komen de Nike Air Force 1 ‘Para Noise’-sneakers binnen op de achtste plaats op de lijst van hotste herenartikelen. Zoekopdrachten naar de stijl piekten in december met 380%. De zwart-witte sneaker wordt nu al doorverkocht voor 150% van de originele verkoopprijs van $200.
 

 

Barbour
Het 126 jaar oude erfgoedlabel Barbour komt dit kwartaal voor het eerst binnen in The Lyst Index. Het Chelsea Sportsquilt-jack was het tiende hotste herenartikel van dit jaar. Met een verkoopprijs van $141 werd er tussen oktober en december 75.000 keer gezocht naar de herenjacks, terwijl de zoekopdrachten naar het merk zelf met 143% omhoog gingen ten opzichte van het kwartaal ervoor. 
 

OVER LYST

Lyst is in 2010 opgericht vanuit een kleine schuur in Shoreditch, Londen. Inmiddels is Lyst de grootste internationale modezoekmachine waarop je duizenden modewinkels in een keer kunt doorzoeken. 5 miljoen producten van 12.000 van 's werelds bekendste merken en winkels worden op één plek samengebracht.


Oprichters Chris Morton en Seb Trepca probeerden een manier te vinden die ervoor zou zorgen dat mensen alle mode kunnen vinden die ze maar zouden willen. En lieten zich inspireren door online tools die klanten transformerende producten aanbieden: producten die zo handig zijn dat mensen niet meer zonder kunnen


‘’Lyst helpt je om de mode van je dromen te vinden.’’


Afgelopen jaar kozen meer dan 70 miljoen shoppers uit 120 landen ervoor om hun zoektocht op Lyst te beginnen. Lyst volgt meer dan 10 miljoen internationale zoekopdrachten per maand, verwerkt iedere minuut vragen, paginaweergaven en verkoopstatistieken, en gebruikt deze data om te vertellen hoe de wereld zich wil kleden. Van opkomende trends tot wereldwijde modebewegingen, Lyst is een unieke bron van wereldwijde mode-intelligentie.