terug naar pressroom

Lyst: Fall Winter Trends 2020

Als je wilt verwijzen naar informatie van Lyst, graag deze link vermelden: https://www.lyst.com.nl

 

De zomer loopt op zijn einde, merken presenteren hun herfst-/wintercollecties en langzaam dragen we steeds warmere kleding. Om deze reden heeft Lyst geanalyseerd welke trends de komende periode onmisbaar zijn in je garderobe. Van bekende items zoals de Combat-laarzen van Prada, tot meer retrostijlen zoals de bekende Peter-Pan-kragen.

 

De wereldwijde modezoekmachine Lyst evalueert maandelijks het online winkelgedrag van meer dan negen miljoen shoppers bij het zoeken, browsen en kopen van modeartikelen van 12.000 ontwerpers en winkels. De formule achter dit rapport houdt rekening met gegevens van zoekopdrachten op Lyst en Google, verkoopcijfers en kijkt naar de huidige trends van de afgelopen maanden.

 

1. Pullunder

De pullunder is een van de meest populaire stijlen voor dit najaar. Het aantal zoekopdrachten naar "pullunders voor dames" is de afgelopen maand met 60% gestegen en het aantal zoekopdrachten naar dit item in het algemeen met 133% sinds begin augustus. De meest populaire pullunders zijn met logo van Eytys, de naturelkleurige van Acne en het chunky item van Maison Margiela.

 

 

2. Fringes

Volgens de gegevens van Lyst krijgen franjes deze herfst/winter een comeback. Zoekopdrachten met de term "franjes" zijn de afgelopen maand met 38% gestegen, waarbij jassen, jurken en tassen de meest gezochte categorieën zijn. De meest gewilde merken zijn onder meer MSGM , Amiri , Khaite en The Kooples en zwart en bruin zijn de meest populaire kleuren.

 

 

3. Loose Fit

Een term als 'los vallend' wordt de laatste tijd vaker gebruikt in zoekopdrachten. Kijkend naar wereldwijde zoekopdrachten zijn linnen blazers momenteel populair en de zoekopdrachten stegen met 15% in vergelijking met de voorgaande maand. De vraag naar wijde broeken is met 28% gestegen ten opzichte van de vorige maand. Ook de zoektocht naar leren broeken met wijde pijpen neemt snel toe: de paginaweergaven stijgen wekelijks met 11%.

 

 

4. Patchwork Denim

Sinds de Dior Cruise Show op 22 juli in Italië werd het duidelijk dat patchwork jeans een belangrijke trend wordt. Op Lyst steeg het aantal zoekopdrachten naar items in patchwork-stijl met 11% per maand, waarbij spijkerjassen het populairst zijn. De meest populaire merken voor patchworkdenim zijn Amiri, Polo Ralph Lauren, Junya Watanabe, Missguided en BDG.

 

 

5. Red!

Van rode jassen en donsjacks tot rode tassen en accessoires, de belangstelling voor de kleur heeft de afgelopen maanden meer dan 100.000 pageviews weergegeven. De zoekopdrachten naar rode maxi-jurken nemen week na week met 15% toe, terwijl de vraag naar rode pakken voor vrouwen deze maand met 74% is gestegen. Dit komt waarschijnlijk door de komst van Alexandria Ocasio-Cortez. De dag nadat zij in een rood pak verscheen, steeg het aantal zoekopdrachten naar rode pakken op Lyst met maar liefst 118%.

 

 

6. Leather

De zoektocht naar items in leer is sinds begin augustus met 31% gestegen. Het meest populaire item zijn leren bermuda's , met 50% meer zoekopdrachten dan in de voorgaande maand. De vraag naar leren mini-jurken neemt ook toe, waarbij Ganni's mini-jurk met knopen de afgelopen dagen het meest bekeken product is. Ook zijn de zoekopdrachten naar leren jassen de afgelopen maand met 19% gestegen, met als meest gezochte merken Burberry, Saks Potts en Stand Studio. zijn. Hoewel kleuren als zwart, bruin en blauw nog steeds het meest gewild zijn, neemt ook de vraag naar gekleurd leer toe - een stijging van 18% sinds juli.

 

 

7. Chunky Boots

Een trend die niet meer weg te denken is zijn de platform zolen. De zoektocht naar chunky boots is de afgelopen maand met 69% gestegen . De vraag naar deze stijl stijgt vooral onder mannen, waar het zoeken naar chunky boots de afgelopen vier weken met 99% is gestegen. Zoekopdrachten van vrouwen stegen in dezelfde periode met 53%. Prada is verreweg het meest gewilde merk voor zowel mannen als vrouwen. Ook is het aantal zoekopdrachten naar loafers met dikke zolen toegenomen met 10% in de afgelopen maand. Het populairst zijn loafers met het Prada-logo met brede zolen, die de afgelopen twee weken met 43% zijn toegenomen. Verder zijn de laarzen en loafers van Dr. Martens erg populair.

 

 

8. Peter Pan-kraag

De Peter Pan-kraag is opnieuw populair en de vraag naar tops en jurken met oversized kragen nam toe met 46% ten opzichte van de vorige maand. Hoge kragen zijn ook populair: paginaweergaven voor 'tops met hoge hals' zijn de afgelopen drie maanden met 11% gestegen, waarbij wit de meest gezochte kleur is. Zoekopdrachten naar tops die de term "vierkante halslijn" bevatten, zijn sinds het begin van het jaar met 47% gestegen en nemen nog steeds toe. De Maddy top met lange mouwen van Khaite is momenteel een van de meest populaire producten onder vrouwen. De pageviews hiervoor zijn deze maand met 14% gestegen.

 

 

9. Paisley Patroon

Onlangs verscheen rapper Cardi B in een volledige paisley-look op Instagram. Uit de zoekgegevens blijkt dat dit erg in de mode is, aangezien de zoekopdrachten op basis van het kleurrijke patroon de afgelopen vier weken met 9% zijn gestegen. De zoekopdrachten naar overhemden en blouses stegen met 14% en naar jurken met 25%. De meest populaire kleuren voor paisley zijn blauw, veelkleurig, rood en roze.

 

 

10. XL vs. XS tassen

De vraag naar "oversized" en "extra grote" draagtassen is sinds juli met 33% gestegen. Aan de andere kant nam ook de vraag naar minitassen toe, met meer dan 60.000 zoekopdrachten in de afgelopen maand. Populaire merken in deze categorie zijn Chanel, Balenciaga, Longchamp, Maison Margiela, Jacquemus en Gucci.

 

 

 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Britt Pegels
b.pegels@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

Lyst: Swimfluencers 2020
The Lyst Index Q2 2020
The Lyst Index Q1 2020
Lyst: bewuste mode 2020

LINKS

Website

SOCIAL MEDIA Lyst

OVER LYST

Lyst is in 2010 opgericht vanuit een kleine schuur in Shoreditch, Londen. Inmiddels is Lyst de grootste internationale modezoekmachine waarop je duizenden modewinkels in een keer kunt doorzoeken. 5 miljoen producten van 12.000 van 's werelds bekendste merken en winkels worden op één plek samengebracht.


Oprichters Chris Morton en Seb Trepca probeerden een manier te vinden die ervoor zou zorgen dat mensen alle mode kunnen vinden die ze maar zouden willen. En lieten zich inspireren door online tools die klanten transformerende producten aanbieden: producten die zo handig zijn dat mensen niet meer zonder kunnen


‘’Lyst helpt je om de mode van je dromen te vinden.’’


Afgelopen jaar kozen meer dan 70 miljoen shoppers uit 120 landen ervoor om hun zoektocht op Lyst te beginnen. Lyst volgt meer dan 10 miljoen internationale zoekopdrachten per maand, verwerkt iedere minuut vragen, paginaweergaven en verkoopstatistieken, en gebruikt deze data om te vertellen hoe de wereld zich wil kleden. Van opkomende trends tot wereldwijde modebewegingen, Lyst is een unieke bron van wereldwijde mode-intelligentie.