Goede voornemens voor 2020: kopen als investering Goede voornemens voor 2020: kopen als investering Goede voornemens voor 2020: kopen als investering
terug naar pressroom

Goede voornemens voor 2020: kopen als investering

2020 is begonnen en het is dus de hoogste tijd om die goede voornemens op een rijtje te zetten. Mode-zoekmachine Lyst helpt ons op weg, door slimme tips te delen op gebied van shoppen: ‘’Hoe kan geld verstandig in mode worden geïnvesteerd’’?

 

Lyst analyseert modezoekgegevens van zes miljoen modeartikelen van meer dan 12.000 online winkels én verzamelt informatie van tweedehands designerplatforms. De groei van deze tweedehands designerplatforms is gestegen doordat er meer aandacht is voor duurzaamheid. Dit maakt plaats voor een nieuw fenomeen van consumptie binnen de mode-industrie: kopen als investering. Verantwoordelijk & duurzaam shoppen, dat klinkt als muziek in de oren.

 

Als je wilt verwijzen naar informatie van Lyst, graag deze link vermelden: https://www.lyst.com.nl
 
Wat zijn de top 10 investeringen in mode?
1. Hermès tas
De Hermès tassen hebben een wachtlijst en zijn daarom veilig om in te investeren. Daarnaast behoudt de tas gemiddeld 80% tot 120% van de verkoopwaarde. De populairste modellen volgens Vestiaire Collective zijn de Birkin- en Kelly tassen. Verder blijkt dat de interesse in Hermès met 130% is gegroeid ten opzichte van vorig jaar.
    
 
 
2. Supreme
Supreme items die ontworpen zijn in samenwerking met andere merken of voor een speciale gelegenheid hebben een hogere winstmarge bij de doorverkoop. Een T-shirt ontworpen voor het 20-jarige bestaan van Supreme wordt op StockX verkocht voor 750 euro, dit is 1900% meer dan de oorspronkelijke prijs.
 
 
 
 
3. Rolex horloges
Rolex is het merk dat het beste kan worden gekocht als investering in horloges. Volgens het horlogeplatform Chronext zijn er een aantal modellen die in waarde verhogen ten opzichte van de oorspronkelijke verkoopprijs, namelijk de Datejust 41, Cosmograph Daytona, Submariner, GMT Master en Day-Date.
 
 
 
4. Chanel tas
Het tweede meest populaire item volgens Vestiaire Collective is de klassieke Chanel tas. De tas behoudt een gemiddelde waarde van ongeveer 65% van de oorspronkelijke prijs. Na het overlijden van Karl Lagerfeld afgelopen jaar steeg de vraag naar een tweedehands Chanel item met 20%.
 
     
 
 
 
5. Yeezy sneakers
Het model Yeezy Boost 350 van Adidas staat op de derde plaats van de best verkopende sneakers volgens zowel StockX als Vestiaire Collective. Aan het eind van 2019 zagen we een hoge piek van zoekopdrachten naar deze schoen. In november was met name het model in het zwart erg populair.
6. Gucci tassen en portemonnees 
Tassen en portemonnees van Gucci zijn een goede investering, met name als de modellen een deel uitmaken van de Alessandro Michele periode. Alessandro is sinds de herfst van 2015 de creative director van Gucci. Verder blijven zoekopdrachten naar de Soho Disco in Lyst verschijnen en is dit een erg gewenst product.
7. Nike limited editions
Dankzij de limited edition modellen heeft het schoenenmerk Nike het hoogste doorverkooppercentage. De schoenen uit de Dunk Low Londen collectie, waar slechts 202 paar van zijn, heeft een gemiddelde doorverkoopprijsstijging van 6390%. De schoen wordt nu verkocht voor 3894 pond terwijl de originele prijs 60 pond is.
 
 
 
8. Burberry trenchcoat
Het tweede meest populaire kledingstuk volgens Vestiaire Collective is, een van de klassiekers, de Burberry trenchoat. De Burberry kaarthouder die maar 24 uur beschikbaar was, is volgens Lyst het vierde meeste gevraagde product voor mannen in het derde kwartaal van 2019.
 
 
 
 
9. Off-White items
Ondanks dat Off-White pas 7 jaar bestaat heeft het merk zichzelf als een echte klassieker gepositioneerd. Off-White is voor de vierde keer op rij een van de meeste gewenste merken in The Lyst Index.
 
10. Louis Vuitton tas
De Louis Vuitton tas varieert in doorverkoopwaarde van 40% tot 100% van de oorspronkelijke prijs. De meest populaire items volgens Vestiaire Collective zijn de modellen Neverfull, Keepall, Speedy en Pochettes. Ondanks de tweedehands Neverfull een van de meest gewilde Louis Vuitton producten is in de afgelopen 12 maanden, is de Palm Springs mini-rugzak onlangs in populariteit gegroeid. De vraag naar de mini-rugzak steeg met 1800% in oktober in vergelijking met het voorgaande jaar.
  
 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Colette Borstlap
coletteborstlap@hotmail.com
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

The Lyst index Q3 - 2020
Lyst: Maternity wear
Lyst: Royal Fashion Report 2020
Lyst: Fall Winter Trends 2020

LINKS