Ook een positieve impact op onze natuur en milieu maken door slechts een kleine verandering in je dagelijkse beauty routine? De maand september begint met de Zero Waste Week (2 t/m 6 september 2019). Het doel van zero waste is heel simpel: iedereen draagt zijn steentje bij om de impact van ons (dagelijks) afval zo veel mogelijk te beperken. Zo is de winkelketen Holland & Barrett als eerste in de Benelux gestopt met de verkoop van wegwerpdoekjes. Hoe kun jij hieraan bijdragen? Door de volgende 5 producten te vervangen door duurzame alternatieven, maak jij jouw dagelijkse beautyroutine super makkelijk zero waste. Je huid blij, het milieu blij en jij blij.
1. Wattenschijfjes
Wees eerlijk: hoeveel wattenschijfjes gebruik je dagelijks om je make-up er af te halen? Vermenigvuldig dit aantal met 365 en dan schrik je waarschijnlijk als je ziet hoeveel wattenschijfjes er in een jaar doorheen gaan… Vervang dus normale wattenschijfjes door herbruikbare, biologische katoenen wattenschijfjes.
Kies voor een milieuvriendelijk alternatief en ga voor herbruikbare, biologische katoenen wattenschijfjes van Holland & Barrett. Ze zijn per 6 verpakt in een handig tasje en zijn op 30 graden te wassen! Deze katoenen wattenschijfjes zijn geschikt voor alle huidtypes. Handig, voordelig & goed voor natuur en milieu!
2. Wegwerpdoekjes
Vervang wegwerpdoekjes door een katoenen doek voor het gezicht. Holland & Barrett heeft een speciale gezichtsdoek ontwikkeld van 100% biologisch katoen, speciaal voor het reinigen van je gezicht.
Hoe het werkt? Wanneer je je make-up wilt verwijderen gebruik je je favoriete reiniger op je gezicht en hals. Houd de doek onder warm water, knijp de doek uit en leg de doek voor 5 seconden op je gezicht en maak vervolgens ronde bewegingen om de reiniger van je gezicht te halen. Het resultaat: een heerlijke frisse huid dankzij een eerlijk product.
3. Scrub
Gebruik i.p.v. een scrub een scrub handschoen. De scrub handschoen van Holland & Barrett is gemaakt van 100% natuurlijke ramie vezels, die van nature bestand zijn tegen bacteriën en schimmel.
Hoe het werkt? Maak de handschoen nat met warm water, voeg je favoriete douchegel of zeep toe en masseer in een ronde bewegingen over je lichaam. Je huid voelt hierna heerlijk zacht en de planeet is ook blij.
4. Plastic tandenborstel
Vervang je plastic tandenborstel voor een exemplaar gemaakt van bamboe. Wist je dat bamboe een van de meest duurzame materialen ter wereld is? De tandenborstels van de NextBrush zijn ook nog eens volledig biologisch afbreekbaar. Een frisse adem, schone tanden en een stapje dichterbij een zero waste beauty routine!
5. Wegwerp verpakkingen
Al je dagelijkse crèmes en verzorgingsproducten komen vaak in een plastic verpakking die je, wanneer je potje leeg is, weggooit. Zonde! Daarom heeft Beauty Kitchen (verkrijgbaar bij Holland & Barrett) duurzame en zero waste producten op de markt gebracht. Hoe het werkt? Zodra je product op is, kun je het in een Holland & Barrett winkel retourneren. Als extraatje ontvang je dan als bedankje ook nog eens 200 Passiepunten op je klantenkaart.
PRODUCTEN
Holland & Barrett – Cotton Pads (6 st.) €8,99
Holland & Barrett – Cotton Cloth €4,99
Holland & Barrett – Exfoliating Mitt €4,49
Nextbrush – Bamboo tandenborstel €3,49
Beauty Kitchen – Gel Cleanser (150ml) €17,49
Beauty Kitchen – Dagcrème (60ml) €23,49
SimplyPR
Claudia Kasteel
c.kasteel@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756
Holland & Barrett Nederland - tot 1 mei 2015 De Tuinen B.V. - is een landelijke keten van 202 gezondheidswinkels, met een unieke winkelformule die aansluit op de huidige maatschappelijke ontwikkeling. Daarin is kwaliteit van leven op een natuurlijke en evenwichtige manier steeds belangrijker. Het assortiment bestaat uit voedingssupplementen, gezonde voeding, sportvoeding, glutenvrije producten, verschillende soorten theeën, kruidensoorten en een scala aan verzorgings- en relax producten. De verzorgingsproducten van Holland & Barrett zijn vrij van SLS (Sodium Lauryl Sulfaat), parabenen, microplastics en niet getest op dieren.
Na een uitgebreid klantonderzoek is Holland & Barrett dankzij hun persoonlijke benadering derde geworden in de KPMG top 100 Customer Experience Excellence. Hierbij is gelet op de merkpersoonlijkheid, integriteit, verwachtingsmanagement, het denk- en oplossingsvermogen, het minimaliseren van de klant inspanning en het tonen van empathie.