terug naar pressroom

Holland & Barrett presenteert: natuurlijke en duurzame Solid Bars van De Tuinen

Holland & Barrett presenteert: De Tuinen Solid Bars. Solid bars zijn een natuurlijk en duurzaam alternatief voor 'gewone' vloeibare producten in een plastic fles. De bars zijn handgemaakt en op basis van natuurlijke ingrediënten. De lijn bestaat uit vegan-friendly en volledig plasticvrije shampoos, conditioners, een gezichtsreiniger, Aleppo zeep, Babyzeep, scheerzeep en een afwaszeep.


Solid bars zijn niet alleen duurzaam, maar ook ideaal voor op reis. Omdat de bars solide zijn, en dus geen vloeistof bevatten, kunnen ze gewoon mee in de handbagage. Bovendien neemt een bar veel minder plaats in dan een fles.


Een bar gaat gemiddeld tot wel 80 keer mee, dus kan er veel langer gebruik van worden gemaakt dan van een product uit een (plastic) fles.

 

De Tuinen -  Shampoo Bars
De Tuinen Shampoo Bars zijn solide en komen in de volgende geuren: Aloë vera, Dode zee en Tea tree. De producten hebben een lage PH-waarde en zijn zowel zeep als allergenenvrij. De shampoo bars zijn geschikt voor ieder haartype.


Aloë vera staat bekend om haar verzachtende, kalmerende en hydraterende eigenschappen en zou zelfs al door de Egyptische koningin Cleopatra gebruikt zijn in haar beautyregime. Aloë vera shampoo zorgt voor een mooie verzorgde en glanzende uitstraling van het haar.


Tea tree heeft een reinigende en kalmerende werking. De shampoo kalmeert de hoofdhuid, helpt dode huidcellen en overtollig vet verwijderen en zorgt ervoor dat het haar gehydrateerd blijft. 


Dode zee mineralen zijn goed voor de (hoofd)huid. Het is ook niet voor niets dat de Dode Zee bekend staat als 's werelds eerste en grootste natuurlijke kuuroord. Dode zee mineralen werken verzachtend, ondersteunen de gevoelige hoofdhuid en houden haar gehydrateerd. 


Wrijf de Shampoo Bar tussen natte handen of wrijf rechtstreeks met de Shampoo Bar over nat haar. Masseer het schuim zorgvuldig door het haar en spoel daarna uit.
Bewaar de Shampoo Bar op een droge plek. 


De Tuinen - Conditioner Bars

De Tuinen Conditioner Bars zijn een duurzaam alternatief voor vloeibare conditioner. Deze komen net als de shampoos, in de geuren: Aloë vera, Dode zee en Tea tree. De conditioner bars bestaan voor maar liefst 96% uit natuurlijke ingrediënten en zijn verrijkt met shea butter. Daarnaast is het product zowel plastic als allergenen vrij. Gebruik de conditioner bar na het wassen met shampoo, voor zacht, glanzend en stralend haar.


Zorg dat de handen nat zijn en houd de Conditioner Bar even onder de warme kraan. Door de warmte wordt de Conditioner Bar zachter. Wrijf met de bar door de punten van het haar en laat de conditioner 2 á 3 minuten intrekken.  Spoel de conditione rvervolgens goed uit en geniet van zachten glanzende lokken. 

Bewaar de conditioner bar op een droge plek.

 

De Tuinen - Charcoal Gezichtsreiniger
De Tuinen Charcoal Gezichtsreiniger is een solid bar met dode zee mineralen. Charcoal (geactiveerde houtskool) zuivert en reinigt de huid en helpt bij het absorberen van vuil en overtollige olie.


De bar is zeep vrij, heeft een lage PH waarde, is verrijkt met eucalyptus olie en is geschikt voor alle huidtypes. De Tuinen Charcoal gezichtsreiniger gaat 2 tot 3 keer langer mee dan met een flesje face wash.


Het product is eenvoudig te gebruiken nadat make-up verwijderd is, door een natte washand of gezichtsdoek met warm water over de gezichtsreiniger te vegen. De zeep wordt vervolgens geactiveerd en het reinigen kan beginnen. 


De Tuinen - Aleppo Zeep
De Tuinen Aleppo Zeep met pure olijfolie is een solide zeep zoals we deze van vroeger kennen. Nog iets bijzonders: Aleppozeep staat bekend als de oudste zeepsoort ter wereld en wordt daarom ook wel 'oerzeep' genoemd. 


Van oorsprong komt deze bijzondere zeep uit de Syrische stad Aleppo, waar dit zongedroogde product handgemaakt werd van niets meer dan water en olijfolie. 


Deze zeep heeft een verzorgende en hydraterende werking en is geschikt voor alle huidtypes. Omdat deze natuurlijke zeep geen parfum of synthetische toevoegingen bevat, is Aleppozeep ook bijzonder geschikt voor de gevoelige of beschadigde huid. 


De Tuinen – Scheerzeep
De Tuinen Scheerzeep is een scheerbar met een heerlijke eucalyptusgeur en is ideaal voor iedereen die graag nat scheert met een scheerkwast. Een belangrijk verschil met reguliere scheerzeep is dat deze shaving bar van De Tuinen zeepvrij is. Hierdoor is de pH-waarde lager, wat beter is voor de huid. Geniet van een gladde scheerbeurt en een zachte huid zonder irritaties.


De Tuinen – Babyzeep
De Tuinen Calendula Baby Hair & Body Wash is een solide haar- en lichaamszeep met calendula-extract, speciaal samengesteld voor de gevoelige babyhuid. De zeepvrije bar reinigt de huid en het haar van een baby op milde wijze. Omdat deze bar zeepvrij is, is de pH-waarde lager, wat beter is voor de huid. 


De Tuinen – Citroen Afwaszeep
De Tuinen Afwasbar is een natuurlijk en duurzaam alternatief voor 'gewoon' vloeibaar afwasmiddel in plastic flacon. Dit zeepblok voor de afwas heeft een heerlijk frisse citrusgeur en maakt goed schoon. Bovendien is de afwaszeep erg zuinig in gebruik en doe je er wel 2 tot 3 keer langer mee dan met een gewone fles afwasmiddel. 

 

Over Holland & Barrett

Holland & Barrett Nederland - tot 1 mei 2015 De Tuinen B.V. - is een landelijke keten van 202 gezondheidswinkels, met een unieke winkelformule die aansluit op de huidige maatschappelijke ontwikkeling. Daarin is kwaliteit van leven op een natuurlijke en evenwichtige manier steeds belangrijker. Het assortiment bestaat uit voedingssupplementen, gezonde voeding, sportvoeding, glutenvrije producten, verschillende soorten theeën, kruidensoorten en een scala aan verzorgings- en relax producten. De verzorgingsproducten van Holland & Barrett zijn vrij van SLS (Sodium Lauryl Sulfaat), parabenen, microplastics en niet getest op dieren.

 

Na een uitgebreid klantonderzoek is Holland & Barrett dankzij hun persoonlijke benadering derde geworden in de KPMG top 100 Customer Experience Excellence. Hierbij is gelet op de merkpersoonlijkheid, integriteit, verwachtingsmanagement, het denk- en oplossingsvermogen, het minimaliseren van de klant inspanning en het tonen van empathie.