FOREO heeft samen met WGSN, een bedrijf dat trends voorspelt, een kijkje genomen in de kristallen bol om te zien waar de beauty-industrie de komende vijf jaar naartoe gaat. In de tijd van de pandemie werden we voor het eerst collectief geconfronteerd met uitdagingen die ons wereldwijd troffen. Deze ervaringen hebben de consument gevormd en zullen dus ook de industrie veranderen. Wat zal dit nieuw tijdperk van beauty trends voor ons in petto hebben?
Toenemend activisme
Skinpositivity, natuurlijke schoonheid en de integratie van alle kleuren en leeftijden in het bedrijfsimago zorgen nu al voor een buzz in de beautyindustrie. Maar deze inspirerende beweging zal blijven groeien. Diversiteit en inclusiviteit zullen in de toekomst nog belangrijker worden voor marktleidende merken. Schoonheid omvat zoveel facetten en de beautyindustrie is ervoor verantwoordelijk dat de wereld ze ziet.
Terug naar welzijn
Door de pandemie zijn de consumenten zich meer bewust geworden van hun geestelijke en lichamelijke gezondheid en welzijn. De industrie reageert hierop met producten die niet alleen functioneel zijn, maar ook op ervaring zijn gericht. De symbiose van schoonheid en gezondheid brengt ons bij een van de sterkste trends van de komende vijf jaar: welzijn. Want de grootste bedreiging voor de geestelijke gezondheid van de consument in de 21e eeuw is stress. En stress heeft een sterke invloed op onze huid. Huidverzorging wordt dus selfcare, voor een ontspannend moment voor lichaam en geest en uitstekende resultaten.
Kwaliteit en duurzaamheid
Met een sterke nadruk op duurzaamheid en het zoeken naar natuurlijke en eenvoudige oplossingen, ontwikkelt zich een nieuw consumentengedrag dat gebaseerd is op slimme consumptie. Financiële investeringen worden verstandiger gedaan, zodat doeltreffendheid, duurzaamheid en praktische bruikbaarheid een nog grotere rol zullen spelen bij aankoopbeslissingen.
Symbiose van technologie en schoonheid
Technologie en innovatie zullen ook een centrale rol spelen in de toekomstige trends in de beautyindustrie - met één belangrijke toevoeging: individuele aanpassing. Personalisering in schoonheidsproducten zullen centraal staan en hoewel er al AI- en AR-gestuurde producten bestaan, is deze ontwikkeling nog maar net begonnen en is het volledige potentieel van slimme en gepersonaliseerde schoonheid nog lang niet uitgeput.
Voor wie zich in de toekomst van de beautyindustrie wil storten, heeft FOREO de juiste tools al klaarliggen. Als pionier op het gebied van beauty tech, is het Zweedse merk zijn tijd vaak een stap voor. Al bij de oprichting in 2013 werd Filip Sedic (Founder) gedreven door het idee van diversiteit en geïnspireerd door Freddie Mercury's song "Heaven for everyone", gaf hij zijn innovatieve nieuwe merk de naam FOREO = FOR EveryOne met de visie om de beauty heaven nog kleurrijker en veelzijdiger te maken.
Maar FOREO zou niet als een pionier worden beschouwd als het zich alleen zou focussen op reiniging, waar het bij de LUNA ooit allemaal mee begon. Huidverzorging omzetten in selfcare is een van de kerncompetenties van het merk en zo werd UFO gelanceerd, 's werelds eerste intelligente hulpmiddel dat professionele technologieën voor een spa at home ervaring. Met behulp van thermo-, cryo- en LED-lichttherapie wordt elke huidverzorgingsroutine omgetoverd tot een klein SPA-ritueel en natuurlijk nog sneller, doeltreffender en persoonlijker gemaakt.
Na vele generaties LUNA, de ontwikkeling van UFO en de lancering van het revolutionaire microstroomtoestel BEAR, vragen wij ons af waar de reis van FOREO heen zal gaan. Het is echter nu al zeker dat het Zweedse merk zijn tijd vooruit zal blijven en ons keer op keer zal verrassen met innovatieve producten die onze dagelijkse schoonheidsroutine zullen verbeteren.
Verkoopinformatie
Koop een FOREO-apparaat in de fysieke winkels van De Bijenkorf in Rotterdam, Den Haag en Eindhoven of shop online op Bijenkorf.nl of Foreo.com. Voor extra tips op het gebied van gezichtsverzorging, bezoek ook de Instagram pagina van Foreo: Foreo_Netherlands.
LUNA 3 Plus voor de normale, gevoelige of gecombineerde huid. Prijs €299
LUNA 3 voor de normale, gevoelige of gecombineerde huid. Prijs €199
UFO 2, geschikt voor alle huidtypen. Prijs €279
BEAR geschikt voor alle huidtypen. Prijs €299
Voor meer informatie, productbeeld en het testen van FOREO producten, kan er contact worden opgenomen met Charlotte Verviers | c.verviers@simplypr.nl
SimplyPR
Charlotte Verviers
c.verviers@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756
FOREO: het Zweedse skintech merk dat wereldwijd bekend staat om zijn professionele gezichtsbehandelingen vanuit het comfort van thuis. FOREO is geen traditioneel schoonheidsbedrijf. Conventioneel denken wordt in twijfel getrokken door aan baanbrekende projecten te werken in het FOREO Instituut, opgericht in Stockholm. De LUNA™ lijn met huidverzorging apparaten en de ISSA™ lijn met tandheelkundige beauty apparaten hebben al afgerekend met de conventies van de gezondheid en beauty industrie. En dit is nog maar het begin.
In slechts zeven jaar tijd groeide FOREO van twee werknemers op het Zweedse hoofdkantoor naar meer dan 3.000 prachtige mensen over de hele wereld. In die tijd zijn meer dan 20 miljoen FOREO-producten verzonden. Als iets werkt, verspreidt het woord zich snel.
Klik hier voor de volgende affiliate links: AWIN NL | AWIN BE | Bol.com