Wat je nog niet wist over FlamingoWat je nog niet wist over Flamingo
terug naar pressroom

Wat je nog niet wist over Flamingo

Flamingo biedt premium en bekroonde producten voor het verwijderen van lichaamshaar voor dagelijkse routines en selfcare-rituelen. Hoe deze er ook uitzien. Maar wat is het verhaal achter dit baanbrekende ontharingsmerk?

 

Flamingo is een zusteronderneming van het bekende merk Harry’s. Flamingo wordt geleid door General Manager Allie Melnick en SVP van R&D en Design Brittania Boey. Allie en Brittania kwamen in 2013 Harry’s brand team versterken, toen Harry's voor het eerst werd gelanceerd. Zowel Allie als Brittania waren nauw betrokken bij de begindagen van Flamingo. Zowel bij de onderzoeken en de ontwikkelingen die nodig waren om het van de grond te krijgen.

 

Voordat Flamingo op de markt kwam, gebruikten meer dan een miljoen vrouwen scheermesjes van Harry's. Niet omdat ze perfect waren voor de plaatsen waar we ze gebruikten (zoals onze benen, oksels, bikinilijn), maar omdat ze beter waren dan de andere scheermesjes op de markt. Flamingo zag een kans om een betere ontharingservaring voor vrouwen te ontwerpen. Een die aansluit bij de veranderlijkheid van wanneer, waar en hoe vrouwen hun lichaamshaar willen verzorgen en verwijderen.

 

Het merk interviewde vriendinnen, spraken met duizenden vrouwen en ontwierpen een holistische set van toegankelijke kwaliteitsproducten op basis van de ervaringen die zij met Flamingo deelden.

 

Alle vrouwen hebben lichaamshaar - maar er is ook een persoonlijke diversiteit in hoe we het verzorgen. Soms zijn we lui en laten we het groeien, soms laten we ons van top tot teen ontharen voor een belangrijke gebeurtenis of date. Bij Flamingo begrijpen en vieren ze dat.

 

“Er is een persoonlijke diversiteit in hoe we ontharen benaderen. Soms zijn we lui en laten we het groeien, soms laten we ons voor een belangrijke gebeurtenis of afspraak ontharen, soms waxen we ons schaamhaar, soms scheren we het snel af, en soms laten we het de vrije loop.”Allie Melnick, General Manager Flamingo.

 

Flamingo gelooft dat educatie en zelfacceptatie centraal staan bij het hebben van een sterke relatie met je lichaam. Om deze overtuiging in de praktijk te brengen, reserveert het merk 1% van de verkoop om non-profitorganisaties te steunen die werken aan het verbeteren van de fysieke, emotionele en mentale gezondheid van vrouwen over de hele wereld.

 

De naam Flamingo komt van de één-benige positie waarin je jezelf bevindt als je je enkel scheert onder de douche. Daar is het een knipoog naar - een beetje speels en tegelijkertijd trouw aan de realiteit van het ontharen.

 

Weetjes over Flamingo

-       Flamingo lanceerde in de herfst van 2018 in de VS.

-       Flamingo is ontwikkeld door een collectief van vrouwen binnen het Harry's team en is het eerste merk dat is gelanceerd vanuit Harry's Labs. (Harry's Labs is een organisatie binnen Harry's Inc. die de vaardigheden en expertise van het Harry's-team gebruikt om uitzonderlijke ondernemers te ondersteunen bij het bouwen en schalen van de volgende grote CPG-merken).

-       Flamingo heeft gebruik gemaakt van de vaardigheden en expertise van Harry's inc. in het maken van scheermesjes, om een reeks kwaliteitsproducten voor vrouwen te creëren die geworteld zijn in beproefd onderzoek en productie.

-       Beginnend met ontharen, heeft het merk een holistische lichaamsverwijderingservaring gecreëerd die toereikend is aan de echte lichaamsverzorgingsbehoeften van vrouwen.

 

Productinformatie & prijzen

 

Flamingo heeft haar eigen scheermesfabriek in Duitsland en de scheermessen zijn speciaal ontworpen voor de rondingen van vrouwen. Het handvat is ergonomisch ontworpen voor een vrouwenhand met de ideale vorm, grip, gewicht en balans.

 

Flamingo gelooft in het leveren van producten van de hoogste kwaliteit aan hun klanten tegen de eerlijkste prijs:

  • Pomelo Razor * - 6,99 euro
  • Taro Razor * - 6,99 euro
  • Navulling voor scheermesjes - 4 stuks - 13 euro
  • Navulling voor scheermesjes - 8 stuks - 25 euro

 

* De winkelverpakking bevat 1x scheermesje. 1x mesje met 5 blades. 1x douchehouder.

De producten van Flamingo zijn exclusief te koop bij 413 Etos winkels en via etos.nl.

 

Voor meer informatie, productbeeld en het testen van Flamingo producten, kan er contact worden opgenomen met Charlotte Verviers | c.verviers@simplypr.nl.

Over Flamingo

Flamingo is een baanbrekend-ontharingsmerk voor vrouwen dat in 2018 is opgericht in de VS en sinds 22 februari 2021 ook in Nederland (bij Etos) verkrijgbaar is. Flamingo biedt premium en bekroonde producten voor het verwijderen van lichaamshaar voor dagelijkse routines en selfcare-rituelen. Hoe deze er ook uitzien. Flamingo biedt ontharingsproducten voor elke routine en helpt een diepere, positievere relatie met ons lichaam en persoonlijke routines te bevorderen. Het merk heeft in korte tijd meer dan 4 miljoen scheermesjes verkocht. Flamingo heeft 5 belangrijke schoonheidsprijzen gewonnen in de VS; waaronder Allure's Best in Beauty, Cosmopolitan's Holy-Grail Beauty Award, Essence's Best in Black Beauty, Glamour's Reader's Choice Award en Self's Healthy Beauty Award.