De optimale verzorging tijdens de winter met een duurzaam randje
terug naar pressroom

De optimale verzorging tijdens de winter met een duurzaam randje

Tijdens de wintermaanden heeft de huid het af en toe zwaar te verduren. De temperaturen zijn laag en de lucht is een stuk droger. Regeneratief beautymerk Ethique biedt de juiste gezichtsverzorgingsproducten die een handje helpen. Extra fijn voor in de maanden waarin het nét iets meer nodig is.


De hele winter genieten van een dagelijks selfcare momentje? Dan zijn de producten van Ethique de perfecte oplossing. Net als de welbekende shampoo- en bodybars kenmerken ze zich door hun geconcentreerde samenstellingen. Daarbij is het gehele assortiment vegan, plasticvrij en cruelty-free gecertificeerd.

The Perfector
Een goede crème vormt de basis in een hydraterende verzorgingsroutine. Maak daarom kennis met The Perfector. Een zachte en diep voedende formule welke geschikt is voor de meest droge huidtypes. Luxe ingrediënten zoals kokumboter, jojoba en hyaluronzuur helpen om te verzachten en beschermen tegen vochtverlies. Gebruik de crème in de ochtend of avond en ervaar een gezonde glow. Tip: wacht enkele minuten met het opsmeren van SPF in de ochtend zodat de huid de dagcrème eerst volledig kan opnemen.

Saving Face Serum
Geniet van een extra boost met het solide Saving Face Serum. Verrijkt met shea-, kokum- en cupuacu boter samen met rozenbottel- en granaatappelolie. Deze voedende ingrediënten kennen hoge concentraties antioxidanten, fytosterolen, polyfenolen en vetzuren om te verstevigen en verzorgen. Tip: dit serum is gemaakt op oliebasis. Gebruik het product daarom als de laatste stap in een huidverzorgingsroutine. Last van droge nagelriemen of andere plekjes die extra aandacht nodig hebben? Ook dan is het Saving Face Serum een goede keuze.

Lipbalms
Door kou en gure wind trekt er meer vocht weg uit de lippen. Het resultaat? Juist, een schraal en droog gevoel. De solide lipbalms van Ethique bestaan uit onder andere cacaoboter, castor-, moringa- en jojoba olie. Deze natuurlijke en verzorgende ingrediënten hebben vochtinbrengende eigenschappen en laten de huid meteen zacht en soepel aanvoelen.

Jaarlijks worden er zo’n 200 miljoen plastic lippenbalsem tubes weggegooid. Het merendeel hiervan wordt nooit gerecycled. Vanaf nu is dit verleden tijd. De verpakkingen van de balms zijn namelijk net als het hele assortiment volledig composteerbaar. Win-win!

Verkoopinformatie
Ethique is bij Holland & Barrett en via Amazon.nl verkrijgbaar. Voor meer informatie, beeldmateriaal of het testen van producten, neem contact op met Tessa Schoones | t.schoones@simplypr.nl | 020-776 7756

Over Ethique

Het regeneratieve beauty- en lifestyle merk Ethique werd tien jaar geleden gelanceerd in Christchurch, Aotearoa Nieuw-Zeeland. Het merk is inmiddels verkrijgbaar in 24 landen met meer dan 6.500 retailers wereldwijd. De missie van Ethique is om de planeet en de bevolking beter achter te laten dan dat zij hem gevonden hebben door simpelweg meer "goed te doen".


Sinds de oprichting heeft Ethique van 25 miljoen plastic verpakkingen wereldwijd de productie en verwerking weten te voorkomen, met als doel dit eind 2030 te vergroten naar 500 miljoen.


Brianne Weste richtte het bedrijf op aan haar keukentafel, terwijl ze een Bachelor of Science studeerde aan de universiteit. Ethique’s assortiment van geconcentreerde schoonheids- en lifestyle-bars zijn allemaal met trots gemaakt in Nieuw-Zeeland. Alle bars zijn vegan gecertificeerd, cruelty-free, palmolie- en plastic-vrij en verpakt in zelf-composteerbaar karton.


Twee procent van de verkoop of 20% van de winst (het hoogste bedrag in dat jaar) gaat rechtstreeks naar de Ethique Foundation, om een schonere planeet en een eerlijkere wereld te bevorderen via gemeenschapsprojecten en sociaal ondernemerschap.


Ethique is een trotse werkgever en werkt rechtstreeks samen met de producenten van belangrijke ingrediënten, om ervoor te zorgen dat zij een eerlijke prijs voor hun product krijgen.

 
Ethique is voor het vierde achtereenvolgende jaar een 'Best for the World B-Corp' en heeft de klimaatpositieve status bereikt, wat betekent dat het merk 120% (meer dan ze uitstoten) van zijn koolstofuitstoot compenseert - een enorme prestatie voor de regeneratieve schoonheidsindustrie leiders.