Iconisch en modern C&A presenteert Autumn/Winter’23 collectie in Antwerpen
terug naar pressroom

Iconisch en modern C&A presenteert Autumn/Winter’23 collectie in Antwerpen

De nieuwe collectie genaamd 'Modern Heritage' richt zich op modieuze, comfortabele kleding en biedt een verscheidenheid aan moderne, elegante ready-to-wear stijlen voor overdag en ‘s avonds. C&A presenteert vier thema's: Logomania, Iconics, Denim & Leather, Party & Festive en biedt een seizoensgebonden kleurenpalet. De collectie bevat meer duurzame hoofdmaterialen zoals wol, kasjmier, echt leer, kant en fluweel.


Antwerpen, 12 Mei 2023 – Op donderdag 11 mei heeft C&A in Antwerpen de Autumn/Winter 2023 collectie "Modern Heritage" gelanceerd. De collectie werd gepresenteerd aan Europese pers, mediapartners en influencers.


Het evenement vond plaats in de Handelsbeurs in Antwerpen, de eerste speciaal gebouwde goederenbeurs ter wereld. De locatie combineert een rijke traditie met futuristische installaties om de kern van C&A te weerspiegelen - namelijk de rijke geschiedenis sinds 1841 en de moderne benadering van fashion. 


De Autumn/Winter’23 collectie  "Modern Heritage" is een volgende stap in de nieuwe richting die C&A sinds september 2022 volgt. Zij zijn bezig om mode te democratiseren, om altijd eerst aan de behoeften van de consument te denken en om nog moderner en modieuzer naar de toekomst te kijken. Tegelijkertijd biedt het merk kwalitatieve, hoogwaardige en betaalbare kleding voor het dagelijks leven.


De ontwerpers van C&A hebben een collectie ontwikkeld die gebaseerd is op trends als Logomania en Iconics, waarbij essentiële kledingstukken en tijdloze pasvormen opnieuw worden uitgevonden. Ontdek ready-to-wear stijlen voor op kantoor, stadswandelingen of buitenactiviteiten die een geweldige mix van praktisch, comfort en gemak bieden, maar ook modern zijn. Om een van de kernwaarden van C&A "we love togetherness" te beleven en een diepere band met de consument te creëren, toont de Logomania-print de ampersand (en-teken) in de merknaam en het DNA van C&A.


"We hebben een geweldig 182-jarig erfgoed. Wat zal de volgende 182 jaar kenmerken? Door trouw te blijven aan ons doel zullen we onze consumenten blijven inspireren om er goed uit te zien, zich goed te voelen en goed te doen! We stellen de consument centraal bij alles wat we doen. De Logomania-collectie gebruikt de ampersand die een diepere band tussen ons als bedrijf en onze consument benadrukt", zegt Mandy Hendriks, Head of Creative Women.


Tijdloze klassiekers als leer en kasjmier werden gepresenteerd om een gevoel van luxe en stijl te belichamen. Formele kleding heeft een casual touch door de couturecodes te verlichten en de samenkomt tussen twee werelden te tonen. Daarnaast wordt veelzijdigheid en elegantie benadrukt door geraffineerde denimstukken.


Om de feestdagen in te luiden, zet C&A de trends van doorschijnendheid en kant in de kijker als symbolen voor zelfverzekerde vrouwelijke kleding en looks voor een avondje uit te vieren. Deze outfits zijn geschikt voor elk lichaamstype zonder compromissen te hoeven sluiten.


Het kleurenpalet van aardetinten doet denken aan de natuur en bestaat uit neutrale tinten, urban grey en elegant zwart. Ook knallende kleuren zoals heldergroen, diep paars en oceaangroen domineren aankomende winter en zijn ontworpen om ons humeur op te fleuren in het herfst-/winterseizoen.

 

 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Nyima Sanneh
n.sanneh@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

LINKS