Forever denim: C&A daagt vrouwelijke wereldleiders uit om outfits te dragen die geschikt zijn voor COP26
terug naar pressroom

Forever denim: C&A daagt vrouwelijke wereldleiders uit om outfits te dragen die geschikt zijn voor COP26

C&A lanceert de Forever Denim collectie gemaakt van de meest duurzame denim stof ooit. Het is het bewijs dat het maken van kleding met het oog op een volgend leven de kern van C&A is. Met de campagne willen zij de belangrijke rol van de mode-industrie benadrukken, als het gaat om het redden van de planeet.
 
Zes maanden voordat de wereldleiders tijdens de klimaatconferentie van de Verenigde Naties (COP26) de klimaatcrisis zullen aanpakken, nodigt C&A de vrouwelijke deelnemers uit om voor de gelegenheid geschikte outfits te dragen. Na de lancering van de meest duurzame denimstof die in de  damescollectie verkrijgbaar is, heeft C&A's CEO Giny Boer een uitnodiging gestuurd naar de vrouwelijke wereldleiders. De brief, verpakt in een handgemaakte envelop van de stof, biedt voor elke vrouwelijke wereldleider een op maat gemaakt pak aan, dat door de moderetailer zal worden gemaakt als zij de uitdaging aangaan. C&A wil hiermee de aandacht vestigen op de belangrijke rol van de mode-industrie bij de ondersteuning van het behouden van onze planeet. 
 
Forever Denim is een collectie van vier off-white denim stukken, die zowel fashionable als duurzaam zijn. Forever Denim staat voor een stof en collectie die een teken moet zijn over hoe de toekomst van de mode-industrie eruit zou kunnen zien. De collectie is: 
 
gemaakt van 100% gecertificeerd biologisch katoen
ontwikkeld zonder gebruik van gevaarlijke chemicaliën
100% recyclebaar 
vervaardigd met 100% snel hernieuwbare grondstoffen
koolstofneutraal 
gemaakt zonder waterverspilling
 
"Wij geloven dat duurzaamheid geen trend is, maar onze verantwoordelijkheid", zegt Mazharul Islam Aumy, Product Manager Ladies Denim bij C&A. "En deze coole modecapsule is niet alleen gemaakt van de meest duurzame denimstof, maar ook met de grootst mogelijke liefde en zorg door het C&A-denimteam." 
 
De uitdaging aangaan en meedoen met #wearthechange? De Forever Denim-collectie is exclusief online verkrijgbaar vanaf 7 mei.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Britt Pegels
b.pegels@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

C&A: Jingler's Denim collectie
C&A: The most sustainable denim
C&A: Pride Collection
C&A: Archive Collection

LINKS

website

SOCIAL MEDIA C&A

Over C&A

Familiebedrijf C&A is al generaties lang succesvol en toonaangevend op het gebied van modieuze en betaalbare kleding. Het verhaal van C&A, afkorting van Clemens & August Brenninkmeijer, start al in de 17e eeuw. De voorouders van Clemens en August waren toen al voortdurend opzoek naar nieuwe ideeën om de wensen van hun klanten vervullen. Vanaf de 19e eeuw richt C&A zich op betaalbare mode en breidde zich al snel internationaal uit. Nu, in de 21 eeuw, is C&A nog steeds toonaangevend in de kledingindustrie, door hun klanten en de gemeenschappen waarin zij actief zijn, beter én op meer duurzame wijze van dienst te zijn.

 

C&A is al jaren gedreven bezig met duurzaamheid. Door het gebruik van gerecyclede materialen zoals visnetten uit de oceaan, liggen duurzame fashion items binnen het bereik van de klant. Meer dan 50% van onze kleding wordt gemaakt met duurzamere materialen. De items zijn te herkennen aan het #wearthechange logo.

 

Met meer dan 1.500 winkels in 18 Europese landen en meer dan 31.000 medewerkers, is C&A één van de meest toonaangevende fashion retailers in Europa. C&A verwelkomt iedere dag meer dan 2 miljoen bezoekers in haar Europese winkels en biedt het hele gezin kwaliteitsmode voor een betaalbare prijs. C&A kun je ook vinden in Brazilië en China. Voor meer informatie, bezoek de website: www.c-a.com.