De nieuwe collectie genaamd 'Love the future again' richt zich op tijdloze en betaalbare kleding en biedt een moeiteloze, modieuze en veelzijdige garderobe voor het dagelijks leven. De collectie is voornamelijk gebaseerd op natuurlijke stoffen en kleuren op basis van drie macrotrends: Natuur, Empowerment en Universal Healing.
In november lanceerde C&A de Spring/Summer 2023 collectie "Love the future again" door middle van een fashion show in Barcelona. De Spring/Summer 2023 collectie volgt de richting die het merk in september is ingeslagen met de lancering van een nieuwe merkcampagne. C&A zal kwalitatieve, betaalbare kleding blijven aanbieden en zich voortaan richten op een moeiteloze, meer modieuze en veelzijdige garderobe voor het dagelijkse leven.
De ontwerpers van C&A hebben een collectie ontwikkeld op basis van drie macrotrends: Nature, Empowerment en Universal Healing, die de voortdurende inzet van C&A voor waarden als duurzaamheid en inclusiviteit benadrukken.
Met als doel om comfortabel en zelfverzekerd te kleden, zijn katoen, voile en linnen de belangrijkste stoffen die gebruikt worden om zachtheid te bieden. Ook wordt er gecombineerd met andere meer gestructureerde stoffen zoals twill.
Qua kleuren overheersen de ultra-kalmerende tinten wit, zand en crème. Daarnaast komen opvallende kleuren zoals fel paars, rood en fuchsia in de collectie voor. Drapeer- en plooidetails vormen een fundamenteel onderdeel van deze collectie. Volumineuze mouwen en cuts zijn gemaakt om persoonlijkheid en vrijheid uit te drukken. Meer klassieke kledingstukken of plooien zijn in de hele collectie zichtbaar; bij de taille om het vrouwelijke silhouet te benadrukken of op broeken om te zorgen voor meer comfort.
De hele collectie is gemaakt om duurzaam en tijdloos te zijn. Ook de accessoires zijn ontworpen om gemakkelijk te combineren met andere kledingstukken die wij al in onze garderobe hebben. De items passen bij elk facet van het leven van een moderne vrouw, of zij nu naar haar werk reist of vrienden ontmoet voor een drankje.
SimplyPR
Consultant: Nyima Sanneh
n.sanneh@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756
Download alle foto’s (zip)
Over C&A
Familiebedrijf C&A is al generaties lang succesvol en toonaangevend op het gebied van modieuze en betaalbare kleding. Het verhaal van C&A, afkorting van Clemens & August Brenninkmeijer, start al in de 17e eeuw. De voorouders van Clemens en August waren toen al voortdurend opzoek naar nieuwe ideeën om de wensen van hun klanten vervullen. Vanaf de 19e eeuw richt C&A zich op betaalbare mode en breidde zich al snel internationaal uit. Nu, in de 21 eeuw, is C&A nog steeds toonaangevend in de kledingindustrie, door hun klanten en de gemeenschappen waarin zij actief zijn, beter én op meer duurzame wijze van dienst te zijn.
C&A is al jaren gedreven bezig met duurzaamheid. Door het gebruik van gerecyclede materialen zoals visnetten uit de oceaan, liggen duurzame fashion items binnen het bereik van de klant. Meer dan 50% van onze kleding wordt gemaakt met duurzamere materialen. De items zijn te herkennen aan het #wearthechange logo.