C&A - Spring/Summer 2021C&A - Spring/Summer 2021
terug naar pressroom

C&A - Spring/Summer 2021

Het nieuwe normaal – nieuwe manieren van leven en duurzaamheid als focus

De nieuwe Ladies and Clockhouse-collecties van C&A focussen op de veranderingen in onze maatschappij en spelen in op de drang om dicht bij de natuur te zijn en om nieuwe sociale gewoontes, zoals meer tijd thuis doorbrengen, op afstand werken en nieuwe manieren van reizen te vinden. De sterke missie van C&A om duurzaamheid als het ''nieuwe normaal’’ te beschouwen komt vooral in de damescollecties tot leven. Een hoogtepunt hierin is de presentatie van de meest duurzame denim capsulecollectie ter wereld. De collectie is gemaakt van Cradle to Cradle™ Platinum-gecertificeerde stof. Deze duurzame denimcapsule is een mooi voorbeeld waarom Wear the Change niet meer alleen maar een tag op de kleding van C&A is, maar de totale merk boodschap van C&A omarmt, sinds de lancering van de nieuwe merkidentiteit in augustus 2020.


Clockhouse – the youth collection 

Voor het jonge merk Clockhouse hebben de C&A-ontwerpers voor het voorjaars- en zomerseizoen van 2021 twee collecties ontwikkeld; Eden World en Craft Factory.  De collectie brengt botanische impressies samen met vakmanschap - het vervaagt de barrières tussen mens en natuur - en vertaalt deze naar de mode. De prachtige bezoekersattractie 'Eden Project' in het hart van Cornwall, Engeland, die de relatie tussen planten en mensen onderzoekt, was de inspiratie voor de Clockhouse-collectie 'Eden World'. Dit idee wordt vertaald in modieuze kleding in zandtinten, olijfgroen en bloemenprints.  Met saliegroen als belangrijkste accentkleur, camouflagepatronen en met details zoals riemen, geeft C&A ons de mogelijkheid om zowel op straat als thuis een sterke uitstraling te hebben.

 

   


De Clockhouse 'Craft Factory' collectie is geïnspireerd op ambachtelijk vakmanschap en een uniek thuisgevoel. Dit is te zien aan de stiksels, ruches, patchwork en borduurwerk, maar ook aan handgemaakte shibori-verf en old-school paisley prints. Alle Clockhouse-collecties zijn vanaf januari/februari 2021 beschikbaar.


Ladies Spring/Summer 2021
De C&A Spring/Summer ladies collectie is geïnspireerd door de veranderingen in onze maatschappij en in ons dagelijks leven. Het draait om ons nieuwe verlangen naar de natuur en onze waardering voor de kleine dingen in het leven. Bijna elk item uit de collectie is ontworpen met het oog op duurzaamheid. De vier gepresenteerde collectiethema's worden gekenmerkt door de leidende ideeën van duurzaamheid, vrouwelijkheid en tijdloosheid.


Met het thema 'Take Me to the Lake' pikt C&A onze veranderde reisgewoontes op, waarbij het creëren van vakantieherinneringen ter plaatse en naast onze woonplaats meer en meer de voorkeur heeft. C&A viert deze momenten met aardetinten, natuurlijke tinten en spannende kleuren zoals oranje en violet, gemaakt van biokatoen en parachutezijde. De nadruk ligt op het praktische aspect, van windjacks met bijpassende Bermuda shorts tot kleurrijke pakkende anoraks en swimwear. Het beste van deze collectie is dat de veelzijdige items voor veel verschillende stijlen eindeloos kunnen worden gecombineerd.

 

‘Botanical Garden’ gaat om het buitenleven en het ervaren van de natuur. Maxi-jurken en jumpsuits met bloemenprints zijn de belangrijkste onderdelen uit dit thema. De collectie biedt ook robuuste denimstukken. Waarom zou C&A nieuwe materialen gebruiken, als er oude denimstukken bestaan die wachten om opnieuw gebruikt te worden? Voor de Botanical Garden denim looks gebruikt C&A deadstock-denim. Hoe cool is dat? De trends vullen de focus op duurzaamheid aan door het gebruik van organisch katoen, verantwoord geteelde viscose, in Europa duurzaam geteeld linnen en andere duurzamere vezels in harmoniserende groen-, blauw- en bruintinten.

 

   

 

Het collectiethema 'Comfort Zone at Home' brengt hulde aan onze veranderende perspectieven op het werk en de opkomst van het werken vanuit huis. Om aan onze behoeften tijdens het werken in ons ‘thuiskantoor’ te voldoen, heeft C&A items ontwikkeld die modieuze maar ook maximaal comfortabele outfits kunnen creëren. Lichtgewicht stoffen, zoals linnen en jersey, en de nadruk op comfort domineren de looks. Natuurlijke kleuren, patronen geïnspireerd op postzegeldruk en een neutraal kleurenpalet zijn te vinden op joggingbroeken, popline-jurken, oversized blouses en jumpsuits.

 

 

De 'Happy House Dresses' collectie staat voor een positieve, zelf gecreëerde houding. Genieten van gezelligheid en veel tijd thuis doorbrengen mag ons niet ontmoedigen om ons af en toe mooi aan te kleden. De jurken en jumpsuits benadrukken de positiviteit met wijde pasvormen, felle prints in elegante, aardse tinten en excentrieke patronen. Don’t worry & dress up for yourself!

 

Een wereldprimeur: de meest duurzame stof ooit gemaakt
C&A presenteert met trots het meest duurzame denimweefsel ter wereld. De circulaire mode is al een paar seizoenen lang een buzzwoord en C&A heeft besloten om deze weg te bewandelen. De witte denimstoffen zijn Cradle to Cradle™ Platinum gecertificeerd. Dit is het hoogste niveau van certificering dat momenteel op de markt beschikbaar en erkend is. Van deze bijzondere stof is een kleine capsulecollectie bestaande  uit vier tijdloze items gemaakt. Een ander groot succes is dat 98% van het gebruikte katoen in de collecties van C&A Europa in 2019 duurzaam was. Het uiteindelijke doel? Het bereiken van 100% tegen het einde van  2020. De nieuwe duurzame spijkerstofcollectie is het bewijs dat dromen kunnen uitkomen.

 

 

De sustainable denim capsule collectie zal in april 2021 in de Europese webshops verkrijgbaar zijn.

#wearthechange #ca #ca_fashion | www.c-a.com

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Britt Pegels
b.pegels@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

C&A: Athleisure collection
C&A: Cozy styles for men to suit your environment
Celebrate Christmas with C&A
Brighten up the grey winter days with C&A

LINKS

Website

SOCIAL MEDIA C&A

Familiebedrijf C&A is al generaties lang succesvol en toonaangevend op het gebied van modieuze en betaalbare kleding. Het verhaal van C&A, afkorting van Clemens & August Brenninkmeijer, start al in de 17e eeuw. De voorouders van Clemens en August waren toen al voortdurend opzoek naar nieuwe ideeën om de wensen van hun klanten vervullen. Vanaf de 19e eeuw richt C&A zich op betaalbare mode en breidde zich al snel internationaal uit. Nu, in de 21 eeuw, is C&A nog steeds toonaangevend in de kledingindustrie, door hun klanten en de gemeenschappen waarin zij actief zijn, beter én op meer duurzame wijze van dienst te zijn.

 

C&A is al jaren gedreven bezig met duurzaamheid. Door het gebruik van gerecyclede materialen zoals visnetten uit de oceaan, liggen duurzame fashion items binnen het bereik van de klant. Meer dan 50% van onze kleding wordt gemaakt met duurzamere materialen. De items zijn te herkennen aan het #wearthechange logo.

 

Met meer dan 1.500 winkels in 18 Europese landen en meer dan 31.000 medewerkers, is C&A één van de meest toonaangevende fashion retailers in Europa. C&A verwelkomt iedere dag meer dan 2 miljoen bezoekers in haar Europese winkels en biedt het hele gezin kwaliteitsmode voor een betaalbare prijs. C&A kun je ook vinden in Brazilië en China. Voor meer informatie, bezoek de website: www.c-a.com.