C&A is continually improving its inclusive and sustainable offering: The retailer will launch a wider range of denim styles in August to deliver on its commitment to offer the perfect fit for everyone, regardless of age, gender or body shape. It will introduce new styles within the Forever denim collection, the jeans made in Europe at its Mönchengladbach factory, and will launch its first 100% upcycled collection resulting from a collaboration with E.L.V. Denim, which designs denim products from post-consumer denim waste to deliver on its commitment to drive circular fashion and connect 7/10 products to circularity principles by 2028.
SimplyPR
Consultant: Britt Pegels
b.pegels@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756
Familiebedrijf C&A is al generaties lang succesvol en toonaangevend op het gebied van modieuze en betaalbare kleding. Het verhaal van C&A, afkorting van Clemens & August Brenninkmeijer, start al in de 17e eeuw. De voorouders van Clemens en August waren toen al voortdurend opzoek naar nieuwe ideeën om de wensen van hun klanten vervullen. Vanaf de 19e eeuw richt C&A zich op betaalbare mode en breidde zich al snel internationaal uit. Nu, in de 21 eeuw, is C&A nog steeds toonaangevend in de kledingindustrie, door hun klanten en de gemeenschappen waarin zij actief zijn, beter én op meer duurzame wijze van dienst te zijn.
C&A is al jaren gedreven bezig met duurzaamheid. Door het gebruik van gerecyclede materialen zoals visnetten uit de oceaan, liggen duurzame fashion items binnen het bereik van de klant. Meer dan 50% van onze kleding wordt gemaakt met duurzamere materialen. De items zijn te herkennen aan het #wearthechange logo.
Met meer dan 1.500 winkels in 18 Europese landen en meer dan 31.000 medewerkers, is C&A één van de meest toonaangevende fashion retailers in Europa. C&A verwelkomt iedere dag meer dan 2 miljoen bezoekers in haar Europese winkels en biedt het hele gezin kwaliteitsmode voor een betaalbare prijs. C&A kun je ook vinden in Brazilië en China. Voor meer informatie, bezoek de website: www.c-a.com.