American Vintage lanceert met de nieuwe Sports collectie een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van het Franse merk. Na een decennium te hebben gewijd aan Urban Elegance, is het voor het merk een natuurlijke overgang om de American Vintage vrouw mee te nemen in haar gloednieuwe Sports Universe. Sportbeha’s, leggings, waterdichte jackets, shorts, tanktops en T-shirts staan centraal in de creative synergy van het merk.
Op zoek naar een evenwicht tussen subtiel en gedurfd, brengt de collectie moderne en vrouwelijke aesthetics samen, waar urban, casual en technische items tot leven komen. Elegante kleuren als elektrisch blauw en oranje geven energie aan de training gear. Maar in de collectie zitten ook meer verfijnde items, transparante stoffen en materialen met textuur.
Als het symbool van een tijdloze en casual mode, neemt American Vintage je mee in een sportwereld van nieuwe kracht en grotere strijdlust, maar wel met een zachte, vloeiende en stijlvolle lijn. Contrasten blijven het merk intrigeren en inspireren en benadrukt haar karaktereigenschappen.
De muse van American Vintage: een gezonde, frisse en zelfverzekerde vrouw.
SimplyPR
Consultant: Sabine Hardick
customer@inforitus.nl
Tel: 020 - 776 7756
Over American Vintage
Al meer dan 10 jaar zet American Vintage de standaard met hun kleurrijke, verfijnde basics die onmisbaar zijn in iedere garderobe. Anders dan de naam doet vernoemen, specialiseert het Franse merk zich in het ontwerpen van kleding in casual stijlen geïnspireerd door het wereldwijde straatbeeld. Op zoek naar een nieuw concept heeft oprichter Michael Azoulay zich laten inspireren door zijn vele reizen. In 2005 lanceerde hij zijn eerste lijn van t-shirts. Een jaar later volgden t-shirts met een meer vrouwelijke snit, die een combinatie zijn van Amerikaanse look and feel met een Europese sensibiliteit. Zijdezachte materialen en frisse kleuren kenmerken het beeld dat vandaag de basis vormt voor de collecties van American Vintage.