2017 kenmerkt het eerste jaar van de samenwerking tussen het Hyères Festival en American Vintage. Het merk is de afgelopen jaren een duidelijke artistieke weg ingeslagen om zo betekenis mee te geven aan haar projecten. Het was daarom een logische beslissing om voor de komende 3 jaar partner te worden van het Hyères International Fashion and Photography Festival en de American Vintage Photography Award op te richten.
Fotograaf Luis Alberto Rodriquez, geboren in New York en getogen in Berlijn, blies de jury tijdens de eerste editie omver met zijn foto's en won deze prestigieuze prijs. De kunstenaar won naast de American Vintage Photography award ook de Public and City of Hyères Award.
Luis is een getraind danser. Zijn passie voor het bewegend lichaam zie je dan ook sterk terug in zijn werk. Zijn foto's laten kracht, spanning, energie en sensualiteit zien uitgebeeld door middel van anonieme figuren. "Een kunstenaar constant in beweging, net als zijn foto’s, in perfecte harmonie met de American Vintage filosofie” merkt Michaël Azoulay, oprichter van American Vintage, op.
Luis Alberto Rodriguez zal zijn A Million Little Bells-serie, een dagboek van textuur en kleur geïnspireerd op de gedachtenspinsels van een jongvolwassene met vlagen van kinderlijke nieuwsgierigheid, van 8 tot 12 november in de American Vintage Store op 19 rue du Temple in Parijs tentoonstellen. We volgen hierin Leon door een reeks van dromerige transformaties. Een heerlijk verkleedspel, waarbij elke metamorfose ons uitnodigt om in de wereld van de dromer te kruipen.
8 -12 NOVEMBER, 2017
AMERICAN VINTAGE - 19 RUE DU TEMPLE 75004 PARIS
WWW.AMERICANVINTAGE-STORE.COM
INSTAGRAM @AMERICANVINTAGE_OFFICIEL / @LUISALBERTORODRIGUEZSTUDIO
SimplyPR
Consultant: Jetske Breugem - van de Sande
j.vandesande@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756
Download alle foto’s (zip)
Over American Vintage
Al meer dan 10 jaar zet American Vintage de standaard met hun kleurrijke, verfijnde basics die onmisbaar zijn in iedere garderobe. Anders dan de naam doet vermoeden, specialiseert het Franse merk zich in het ontwerpen van kleding in casual stijlen geïnspireerd door het wereldwijde straatbeeld. Op zoek naar een nieuw concept heeft oprichter Michael Azoulay zich laten inspireren door zijn vele reizen. In 2005 lanceerde hij zijn eerste lijn van t-shirts. Een jaar later volgden t-shirts met een meer vrouwelijke snit, die een combinatie zijn van Amerikaanse look and feel met een Europese sensibiliteit. Zijdezachte materialen en frisse kleuren kenmerken het beeld dat vandaag de basis vormt voor de collecties van American Vintage.