De nieuwe American Vintage Spring-Summer 2023 campagne is gefotografeerd in Athene en toont ons een nieuwe reeks van authentieke en intieme portretten die aansluiten bij de stad en het merk.
Streetcasting
American Vintage gaat dit seizoen verder met hun democratische visie op mode en castings. Na Barcelona en Berlijn wordt de spring/summer’23 collectie van het merk gepresenteerd in Athene, samen met de vele gezichten die ze belichamen. Genietend in de zon presenteren Hercules, Ros, Nikos en Edvokia hun eigen unieke stijl en de connecties die hen verbinden met anderen, de wereld en hun stad.
"American Vintage gaat verder dan alleen fashion. Het is een merk voor de mensen die leven met hun kleding. Nieuwsgierige mensen. Mensen die durven. Door lokale modellen en profielen te casten voor al onze campagnes, vieren we spontane ontmoetingen." - Jenny Lazzarelli, American Vintage Image Director
Athena, van Petralona tot Piraeus
Deze veelzijdige, rotsachtige en theatrale Griekse stad toont zowel gevarieerde als karaktervolle landschappen van oceaan en beton. De lens van de Duitse fotograaf Jonas Unger onthult een realistische en spontane esthetiek. De desginer heeft meerdere jaren in Athene gewoond en brengt zijn persoonlijke kennis van de stad en haar inwoners mee in de campagne.
"Voor ons was Athene een logische keuze. American Vintage is geboren in Marseille, stedelijke energie en de kracht van natuurlijke landschappen zitten in het DNA. Deze paradox vinden we terug in deze nieuwe campagne." - Jenny Lazzarelli, American Vintage Image Director
Voor iedereen, zonder onderscheid
Sinds de oprichting in 2005 richt American Vintage zich tot alle leeftijden, looks, plaatsen of levensstijlen. Zo lanceerde het Franse merk in de herfst van 2022 American Vintage Kids, de allereerste kinderlijn voor 3- tot 11-jarigen. Een kans om opnieuw te laten zien hoe het merk zich inzet voor uniseks kleding en nu ook intergenerationele items creëert.
De basics in een nieuw jasje
De klassiekers van American Vintage kunnen naar wens met elkaar gemixt en gecombineerd worden: Katoenen witte T-shirts, raw jeans of fleece items. Maar ook herontworpen essentials in felle kleuren, gedurfde prints of verrassende materialen bieden meer mogelijkheden. Zijdezachte cupro-jurken, zomerse strepen of mid-season jassen bieden een outfit die even geweldig is als degenen die ze dragen.
Wist je dat?
Geïnspireerd door de Verenigde Staten richtte Michaël Azoulay in 2005 in Marseille het merk American Vintage op. Hij was gefascineerd door de grote open ruimtes en de ontspannen sfeer die ze creëren, en besloot de meest tijdloze basic, het T-shirt, in een nieuw jasje te steken of te upgraden. De collecties groeiden seizoen na seizoen, met steeds meer gedetailleerde stukken. American Vintage biedt tegenwoordig mannen-, vrouwen,- en kinder collecties, in kleuren en stoffen die het DNA van het merk vormen en steeds opnieuw zorgen voor enthousiasme.
De basics in een nieuw jasje
De klassiekers van American Vintage kunnen naar wens met elkaar gemixt en gecombineerd worden: Katoenen witte T-shirts, raw jeans of fleece items. Maar ook herontworpen essentials in felle kleuren, gedurfde prints of verrassende materialen bieden meer mogelijkheden. Zijdezachte cupro-jurken, zomerse strepen of mid-season jassen bieden een outfit die even geweldig is als
degenen die ze dragen.
SimplyPR
Consultant: Nyima Sanneh
n.sanneh@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756
Download alle foto’s (zip)
Download alle foto’s (zip)
Download alle foto’s (zip)
Download alle foto’s (zip)