De FX9 stofzuiger van AEG verkozen tot Product van het Jaar 2020
terug naar pressroom

De FX9 stofzuiger van AEG verkozen tot Product van het Jaar 2020

De lichtgewicht FX9 stofzuiger van AEG combineert de kracht en de prestaties van een traditionele stofzuiger met het gemak van een snoerloze stofzuiger. Mede dankzij zijn kracht en wendbaarheid werd deze draadloze stofzuiger verkozen tot Product van het Jaar 2020.

Het is gedaan met zware, omvangrijke en moeilijk te hanteren stofzuigers. De steelstofzuiger zorgt ervoor dat men van de ene kamer naar de andere kan gaan zonder de stroomkabel steeds van stopcontact te moeten wisselen. Maar draadloos betekent niet automatisch minder krachtig. De FX9 van AEG combineert de kracht en prestaties van een traditionele stofzuiger met het gebruiksgemak van een steelstofzuiger.

De FX9 heeft een laag zwaartepunt doordat de motor onderaan is geïnstalleerd. Dit maakt hem lichter en makkelijker te manoeuvreren. De hoogte van deze motorunit kan worden versteld en hierdoor is het mogelijk om ver onder de bank en de moeilijkst bereikbare hoekjes te stofzuigen. Dankzij deze verplaatsbare motorunit en de uittrekbare flexibele slang kan de FX9 stofzuiger aangepast worden aan alle oppervlakten en meubels van uw huis. Van de vloer tot de gordijnen en de hoge hoeken van uw plafond, de stofzuiger is geschikt voor alle vloeren en meubels.

De stofzuiger beschikt ook over ledverlichting in het mondstuk waarmee zelfs microscopische vlekken van stof in huis niet meer te missen zijn. Het verlicht donkere plekken waar stof zich onder de meubels verbergt.

Doordat de motorunit, wanneer deze omlaag geschoven is, beneden aan de stofzuiger zit, worden de trillingen die deze veroorzaakt veel minder gevoeld. Bovendien wordt er minder geluidslast ervaren doordat de motorunit dichtbij de grond zit. Toch even pauze nemen? Dat is geen enkel probleem dankzij de zelf staande functie, die ervoor zorgt dat de stofzuiger in een staande positie neergezet kan worden.


Omwille van al deze redenen verkoos de Nederlandse consument dit product tot Product van het Jaar!

over product van het jaar

Het logo “Gekozen Product van het Jaar”, waarmee elk jaar tientallen producten in de supermarkten kunnen uitpakken, is het resultaat van een lang selectieproces. Elk jaar onderwerpen producenten in 45 landen hun nieuwigheden aan het oordeel van de consumenten.

In Nederland geven duizenden personen hun mening over de producten die ze gepresenteerd krijgen. Zij verkiezen het “Product van het Jaar” in verschillende categorieën: dranken, lichaamshygiëne, schoonmaak producten, kleine huishoudelijke artikelen, doe-het-zelf, tuinieren, … Het rode logo dat de merken op hun verpakking mogen plaatsen, toont aan dat duizenden consumenten deze producten nieuw én vernieuwend vinden. Elk product moet de volgende procedure doorlopen om kans te maken op de titel “Product van het jaar”:

 

1.     Ontvangst van de inschrijvingen

2.     Goedkeuring van het expertcomité

3.     Samenstelling van de categorieën

4.     Stemmen via het onlineonderzoek 

5.     Test in een wekelijke consumptiesituatie

6.     Verwerking van de stemmen en resultaten

over electrolux

Electrolux maakt het leven voor miljoenen mensen aangenamer en duurzamer met haar innovaties voor buitengewone ervaringen op het gebied van koken, kledingverzorging en een gezond binnenklimaat. Als wereldleider in huishoudelijke apparatuur en apparatuur voor professioneel gebruik, neemt de consument bij ons altijd een centrale plek in. Via onze merken AEG, Electrolux en Zanussi verkopen we ieder jaar meer dan 60 miljoen huishoudelijke producten in meer dan 150 markten. Ga voor meer informatie naar www.electroluxgroup.com.