Care Label Project op Nederlandse bodem
terug naar pressroom

Care Label Project op Nederlandse bodem

Vijf Nederlandse modemerken worden partner van het Care Label Project

In het voorjaar van 2017 lanceerde AEG in samenwerking met de Europese mode-industrie het Care Label Project. Dit project vraagt aandacht voor een meer duurzame manier van wassen en een betere zorg voor kleding. Inmiddels zijn er vijf Nederlandse duurzame modemerken aangesloten bij het project om de boodschap achter dit initiatief uit te dragen. Dit doen zij onder andere door het waslabel in hun kleding op te nemen, welke oproept minder vaak en minder warm te wassen en de stomerij zoveel mogelijk te mijden. Het doel van deze samenwerking is om de consument erop te attenderen beter voor hun kleding en het milieu te zorgen door hen bruikbare wastips mee te geven. Care more…

 

Het Care Label Project
“Het CareLabel project is ontstaan vanuit onze duurzaamheidsstrategie “For the Better”. Wij bij AEG proberen we met betere oplossingen te komen, onze bedrijfsvoering te verbeteren, en een betere samenleving te bereiken. Dat houdt concreet in dat we bijvoorbeeld in 17 fabrieken uitsluitend hernieuwbare bronnen als elektriciteit gebruiken. Bovendien hebben we in 2017 14 miljoen ton afval voorkomen. Ook gebruiken we 15x meer recycled plastic dan in 2011."

 

"Onze doelen voor 2020 zijn zelfs nog scherper. Zo willen we bijvoorbeeld onze CO2-uitstoot met 50% reduceren t.o.v. 2005 en meer R&D-uitgaven naar de ontwikkeling van duurzame producten laten gaan. Maar we kunnen het niet alleen en daarom zijn veranderende wasgewoonten bij iedereen thuis zo belangrijk. Door water en energie te besparen en door te voorkomen dat kleding slijt en opnieuw aangeschaft moet worden, wordt de impact vele malen groter, en kunnen we allemaal bijdragen aan een duurzamere samenleving."- aldus AEG.

 

Deelnemende partners 
Om deze boodschap te verspreiden werkt AEG samen met modemerken die duurzaamheid eveneens hoog in het vaandel hebben staan. Inmiddels hebben vijf merken zich aangesloten bij het project en zijn daarmee officieel partner geworden. De merken Afriek, DOTT., Hempje, DUTCH-ESS en de kledinglijn van Jonathan Christopher zullen het waslabel ‘Care More’ vanaf september in hun kleding opnemen. 

 

Jonathan Christopher
Global Denim Award en Woolmark Prize Europe winnaar Jonathan Christopher neemt deel aan het project. Duurzaam produceren is belangrijk voor hem. Zijn denimstof bijvoorbeeld wordt op ecologische wijze gekleurd met afvalmateriaal van wijn.

 

Afriek
Afriek is een kleurrijk modelabel dat Nederlands ontwerp samenbrengt met de creativiteit en het vakmanschap van kleermakers in Rwanda. Hun collectie wordt voornamelijk gemaakt met Afrikaanse printstoffen die ze op lokale markten kopen. 

 

DOTT. 
DOTT. is een modemerk dat bewust omgaat met het milieu. Voor hun collecties maken zij enkel gebruik van bio/organisch katoen, ook wordt hun kleding geproduceerd op Nederlandse bodem. 

 

DUTCH-ESS
Het merk maakt gebruik van innovatieve materialen en high quality stoffen. Bovendien kiezen zij ervoor om het proces van het maken van de kledij in Europa te houden. 

 

Hempje
De kledingstukken van Hempje worden allemaal met de hand gemaakt en gekleurd. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van ecologische materialen zoals hennep en organisch katoen.
 
Bovenstaande merken hebben ervoor gekozen om het nieuwe waslabel “Don’t Overwash’ toe te voegen aan hun collecties om zo te helpen de boodschap Care More te verspreiden. Vanaf september kan het nieuwe waslabel teruggevonden worden in de collecties van deze merken. Voor meer informatie of wastips, ga naar: https://www.aeg.nl/care/inspiration/care-label-project.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Jeffrey Struijk
j.struijk@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

Wash Without Fear
AEG laat u thuis de laatste foodtrends ontdekken
AEG Blast Chiller
AEG Himalaya zoutsteen

LINKS

AEG Nederland

SOCIAL MEDIA AEG

over AEG

AEG is onderdeel van de Electrolux Groep, een wereldleider in huishoudelijke apparatuur en apparatuur voor professioneel gebruik, dankzij de verkoop van meer dan 40 miljoen producten aan consumenten in meer dan 150 markten per jaar. Het bedrijf focust op innovatieve oplossingen die ontwikkeld zijn op basis van inzicht in wat consumenten echt willen. Electrolux produceert onder andere koelkasten, vaatwassers, ovens, wasmachines, waterkokers, airconditioners en kleine apparaten zoals stofzuigers. Al deze apparaten vallen onder betrouwbare merken als Electrolux, AEG, Zanussi.