2050 en Dylan Hoogerwerf releasen duurzame T-Shirt collectie 2050 en Dylan Hoogerwerf releasen duurzame T-Shirt collectie
terug naar pressroom

2050 en Dylan Hoogerwerf releasen duurzame T-Shirt collectie

2050, het duurzame en ethische modemerk opgericht door Naz Kawan en voetballers Siem en Luuk de Jong, slaat de handen ineen met gerenommeerd tattooartiest en voormalig atleet Dylan Hoogerwerf voor een mooie samenwerking. Hoogerwerf’s kunstwerken staan centraal op de achterkant van de t-shirts van 2050, en bieden een uniek canvas voor zijn verhalende vermogen.

 

Deze samenwerking draait om vakmanschap en storytelling, twee elementen die verweven zijn in de kunst van het tatoeëren. 2050 en Hoogerwerf brengen het verhaal van duurzaamheid visueel tot leven. Elk t-shirt wordt met de hand gemaakt in de 2050-fabriek in Nederland, met behulp van biologisch katoen. Het toont de vaardigheden van getalenteerde kleermakers met een vluchtelingenachtergrond, die samenwerken met ervaren professionals uit de creatieve industrie.


Na zijn indrukwekkende carrière als shorttrack-schaatser heeft Hoogerwerf succesvol de overstap gemaakt naar de wereld van de tattoo-kunst, waarbij hij miljoenen views op TikTok heeft vergaard en beroemde klanten zoals Kiran Badloe en Kerstin Casparij heeft aangetrokken.


2050 spreek je uit als Twenty Fifty en refereert aan de klimaatdoelstellingen van de Verenigde Naties, en het moment waarop de wereld klimaatneutraal moet zijn. De oprichters willen niet wachten en brengen 2050 naar het heden. Hiervoor is transparantie essentieel. Elk item uit de collectie is voorzien van een digitaal product paspoort, geïntegreerd door een NFC chip. Door het label te scannen met je telefoon kun je als consument precies zien waar, waarvan en hoe de kleding is gemaakt. 


Een duurzame toekomst is zeker mogelijk, maar het begint met verandering. It starts with us. 

 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Nyima Sanneh
n.charbon@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

2050 lanceert mode van de toekomst en brengt een ode aan de Nederlandse textielindustrie

LINKS

Website

Naz startte in 2019 met de 2050 factory (voorheen A Beautiful Mess). Deze Amsterdamse fabriek heeft inmiddels jarenlange ervaring met de kledingproductie voor grote merken, zoals Tommy Hilfiger. De fabriek werd opgericht om de mistanden in de mode industrie aan het licht te brengen. Door de productie lokaal in Nederland te organiseren, wordt de supply chain verkort en is het proces eerlijker en transparanter. Met hun eigen fashionlabel 2050 willen zij laten zien dat deze manier van werken de toekomst is.