AW'15 Campaign shot by The SatorialistAW'15 Campaign shot by The SatorialistAW'15 Campaign shot by The Satorialist
terug naar pressroom

AW'15 Campaign shot by The Satorialist

L.K.Bennett onthult haar Autumn/Winter 2015 campagne

#LKBStreetChic


Amsterdam, 21 juli 2015 – L.K.Bennett onthult met trots haar campagne voor de Autumn/Winter 2015 collectie. De campagne is geschoten door fotograaf Scott Schuman, wereldwijd bekend door zijn stijlblog The Sartorialist, en gestyled door Caroline Issa, Fashion Director van Tank en oude bekende van L.K.Bennett.


De campagne is geïnspireerd op streetstyle en het vermogen om mooie mode te verbinden met het echte leven. Iconische locaties in Londen, van de historische Horse Guards Parade in St James tot aan de moderne skyline over de London Bridge, dienden als dé perfecte achtergrond voor de collectie.
"We zijn trots om samen te werken met Scott Schuman en Caroline Issa voor onze Autumn/Winter 2015 campagne. Onze klanten zijn actieve vrouwen met een druk leven die er elke dag goed uit willen zien. Door de collectie te fotograferen in een voor deze vrouw bekende omgeving, heeft Scott perfect het karakter van de L.K.Bennett vrouw weten vast te leggen."
Robert Bensoussan, Chief Executive – L.K.Bennett


De Pre-Fall en Fall collectie is nu te koop via www.lkbennett.com. De Winter collectie wordt in september online geïntroduceerd.

 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Sabine Hardick
s.hardick@simplypr.nl
020-7767756

RECENTE PERSBERICHTEN

Nieuw geopend Design Museum in Londen decor voor SS'17 campagne van L.K.Bennett
L.K.Bennett Spring/Summer 2017
Christmas Gift Ideas
Everyday affordable luxury

LINKS

Website L.K.Bennett

SOCIAL MEDIA L.K.Bennett

Over L.K.Bennett

Over L.K.Bennett
Het Britse L.K.Bennett is een toonaangevend modelabel dat zich kenmerkt door de moderne mix van vrouwelijkheid, kleur en stijl. De collectie van schoenen, ready-to-wear, tassen en accessoires spreekt vrouwen aan die op zoek zijn naar een garderobe die perfect past bij iedere gelegenheid.
Het modelabel is in 1990 opgericht door Linda Bennett in Londen en is bekend geworden door haar kenmerkende ‘Kitten Heel’. Het luxe label, dat bij royalty en modebewuste vrouwen geliefd is vanwege de vrouwelijke schoenencollectie, lanceerde in 1998 haar eerste ready-to-wear collectie. 


Tien jaar later, juli 2008, heeft het merk een enorme stap gezet met Robert Bensoussan, mede-oprichter van Sirius Equity en Phoenix Equity Partners. Zij investeerden in L.K.Bennett om zo de continue groei van het modelabel te waarborgen. Benssousan is als CEO werkzaam geweest bij verschillende toonaangevende modelabels zoals Jimmy Choo en Christian Lacroix. Tegenwoordig is Bensoussan CEO van L.K.Bennett.


L.K.Bennett is een merk met een luxe twist, waarbij de kenmerkende signatuur blijft bestaan dankzij een in-house ontwerpteam. Zij creëren keer op keer looks die de constant groeiende klantenkring blijven aanspreken. L.K.Bennett is via de detail-en groothandel aanwezig op de belangrijkste internationale markten, waaronder Noord-Amerika, Europa en het Midden-Oosten. Daarnaast is het merk verkrijgbaar op 133 branded locaties over de hele wereld, waaronder 92 locaties in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en online via lkbennett.com. 

 

Over Scott Schuman
Oprichter/ blogger/ fotograaf Scott Schuman begon The Sartorialist met het idee om een dialoog te creëren over de wereld van mode en haar relatie met het dagelijks leven.
Naastde blog, is Schuman's werk te zien in GQ, Vogue Italia, Vogue Paris en Interview; voor GQ fotografeerde en bewerkte Schuman zijn eigen pagina voor meer dan drie jaar.
Het werk van Schuman is verschenen in nationale advertentiecampagnes voor The Gap en Verizon, en werkte hij samen met Kiehl's voor een exclusieve Vaderdag campagne.
Eerder maakte Schuman de advertentie campagnes voor Nespresso, DKNY Jeans, Gant, OVS, Crate & Barrel en Absolut. Ook de baanbrekende social media-cum-advertising campagne “Art of Trench” van Burberry, is gefotografeerd door Schuman. 


In 2009 publiceerde Penguin een bloemlezing van zijn beelden, hiervan zijn tot nu toe meer dan 100.000 exemplaren verkocht. De limited-run ‘Bespoke Edition’ was in minder dan drie maanden uitverkocht.


Zijn werk bevindt zich in de permanente collecties van het Victoria & Albert Museum en het Tokyo Metropolitan Museum of Photography.