RelaunchRelaunch
terug naar pressroom

Relaunch

GeniusTravel-App zoekt reizen op prijs

Nederlandse zoekmachine GeniusFlight.com ondergaat metamorfose met introductie GeniusTravel en lancering GeniusTravel-app


AMSTERDAM - Na een succesvolle lancering van GeniusFlight, verschijnt de zoekmachine onder de naam GeniusTravel in de 2.0 versie. De vernieuwde zoekmachine biedt vluchten, accommodaties, autohuur en een gloednieuwe GeniusTravel-app. Vanaf nu boek jij jouw samengestelde reis vanuit je broekzak. De site en app zijn de eerste zoekmachine die vluchten zoeken op basis van prijs in plaats van op bestemming. Alle reizen beginnen dus met budget, een goed uitgangspunt van waaruit de wereld kan worden ontdekt.


Nieuw | GeniusTravel 2.0
In de eerdere versie van de zoekmachine, GeniusFlight, kreeg men alle zoekresultaten op een landkaart te zien. Gebruikers kunnen in de nieuwe versie nog steeds de resultaten op het bekende kaartje zien. Daarnaast wordt op de nieuwe website een roulerend voorstel gedaan voor bestemmingen, hotels of huurauto’s binnen het budget. 

 

De pocket-size reisgenoot 
Vanaf nu kunnen gebruikers eenvoudig een complete, door henzelf samengestelde, reis boeken met de GeniusTravel-app. Met deze tool voor iPhone en Android kom je erachter hoe ver jij met jouw budget komt. Met de slider geef je eenvoudig de maximale prijs aan en GeniusTravel toont binnen een paar seconden alle mogelijke bestemmingen. Wist je dat je bijvoorbeeld al voor € 164 naar Moskou reist met Pasen? Eind februari vlieg je al voor € 88 op Genève en ben je zo op je ski-bestemming. Liever wachten op de zomerzon? Wat denk je van Malta voor € 84 in juni? GeniusTravel inspireert door bestemmingen binnen het budget te tonen waar je misschien nooit eerder aan dacht. 

 

Nadat de bestemming is bepaald, boek je eenvoudig accommodatie en autohuur via de app. Deze is location based om het gebruikers en reizigers nog makkelijker te maken. Zoek je bijvoorbeeld nog een hotel voor de nacht of wil je om om de hoek een auto huren? Met de GeniusTravel-app werp je een blik op de kaart om te zien waar je in jouw buurt moet zijn. De app is verkrijgbaar in zes talen waardoor de helft van de wereldbevolking gebruik kan maken van het wereldwijde aanbod. Alsof je de wereld in je broekzak hebt.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Xanne Liebregts
x.liebregts@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

Pinpoint search
Louis van Gaal op vakantie
Mayor's Smart Tourism Award
Valentijnsdag

LINKS

GeniusFlights
GeniusCars
GeniusHotels

SOCIAL MEDIA GeniusTravel.com

Oprichters

GeniusTravel B.V. is opgericht door Gennie Freen.      

 

Mede-aandeelhouders zijn:

  • Gennie Freen, CEO & Founder GFP, Website: www.gfp.nl
  • Ralph Cohen, CEO & Founder IceMobile, Website: www.icemobile.com
  • Michiel Mellegers, CTO GeniusTravel B.V.
  • Nomax Ventures B.V., bestaande uit drie ervaren media-ondernemers:
  • Valentijn Bras, CEO & Founder Scoupy & MaxiPoster, Websites: www.scoupy.nl, www.maxiposter.de
  • Olivier Slot, CEO Centercom, Website: www.centercom.nl
  • Pierre Karsten, founder Boomerang Media en co-owner van o.a. CenterCom en MaxiPoster, Website: www.boomerang.nl


Samenwerkingspartners

GeniusTravel B.V. werkt hiervoor samen met diverse sterke partners. 

1) Vluchtdata. Hiervoor wordt samengewerkt met SkyScanner, Skyscanner is de no. 1 travel search website in Europe en no. 3 wereldwijd en heeft zo’n 60 miljoen websitebezoekers per maand. Wij hebben de beschikking over hun real-time feed zodat we de beschikking hebben over de meest actuele vliegtarieven van zo’n 1.000 luchtvaartmaatschappijen wereldwijd.

2) Hotelboekingen. Hiervoor wordt samengewerkt met Booking.com. Booking.com, onderdeel van PriceLine, is een van de grootste partijen ter wereld met ruim 500.000 verschillende hotels wereldwijd en realiseert gemiddeld zo’n 500.000 hotelboekingen per dag.

3) Autoverhuur. Hiervoor wordt samengewerkt met rentalcars.com. rentalcars.com is, als één van de grootste autoverhuurbemiddelaars in de wereld, verantwoordelijk voor het tot stand brengen van meer dan 4.7 miljoen autoverhuringen per jaar op meer dan 24.000 locaties wereldwijd.

 

Biografie Gennie Freen – GeniusTravel          

Gennie wilde couponing een beter imago geven en startte met coupons in mooie uitgaves middels zijn opgerichte bedrijf Gennie Freen Producties (GFP). De eerste gids van zijn hand bevatte kortingscoupons voor Amsterdam en omgeving. Zijn eerste grote uitgave verscheen in 1997 onder de naam: Groot Amsterdam Vrijetijds- en Kortingsgids. In 2000 schreef Gennie zich uit bij de Universiteit om zich volledig op het ondernemen te richten. Een volgend groot project was de Voordeelagenda. De eerste agenda kwam uit in 2004 en is ondertussen het jaarlijkse cadeau van de Nationale Postcode Loterij aan alle 2,5 miljoen huishoudens die deelnemen. Bij Gennie Freen (41) zat het ondernemen al vroeg in het bloed. Naast zijn studie Rechten aan de UVA, organiseerde hij met zijn eerste bedrijfje studentenfeesten door heel Amsterdam. Daarnaast zette hij in die periode zijn eerste stappen in ‘couponing’. Hetgeen vanaf 1997 tot de dag van vandaag zijn core business is.

 

Tegelijkertijd heeft Gennie zich jarenlang belangeloos ingezet voor diverse goede doelen en hiervoor grootschalige benefietvoorstellingen georganiseerd. Hiervoor ontving hij in 2009 een Koninklijke onderscheiding als een van de jongsten van Nederland.

 

Begin 2012, werd hij naast Valentijn Bras, Olivier Slot en Pierre Karsten, mede-eigenaar van SCOUPY. SCOUPY is een mobiele app voor smartphones die gebaseerd is op location based marketing. Via de app word je gewezen op aanbiedingen van o.a. merken, winkels, restaurants en attracties in Nederland. Tegenwoordig investeert ook Sanoma Ventures in SCOUPY.

 

Naast de realisatie van verschillende andere online en offline projecten met GFP voor onder meer Nuon, Coco-Cola en Centraal Beheer Achmea, heeft Gennie in mei 2014 GeniusFlight.com gelanceerd en in december 2014 de overkoepelende portal GeniusTravel waarbij eenvoudig wereldwijd op budget kan worden gezocht naar vluchten, hotels en autohuur.

 

Twee jaar geleden is het idee voor GeniusFlight, vooral uit frustratie, geboren. Het zoeken op prijs was immers een behoorlijke opgave. Want naar welke bestemming vlieg je dit weekend voor € 150,-? Gennie verwachtte dat een grote partij snel soelaas zou bieden met een zoekmachine op prijs op meta-niveau. Dit bleef echter uit en besloot Gennie het heft in eigen hand te nemen met de oprichting van GeniusTravel B.V.. De doelgroep van dit online reisplatform moet mensen als Gennie zelf aanspreken, reizigers die graag op zoek gaan naar de beste deals en zich willen laten inspireren met verrassende bestemmingen voor een specifiek budget.