Master Jam Europe 2016 | A meeting of minds in MilanMaster Jam Europe 2016 | A meeting of minds in MilanMaster Jam Europe 2016 | A meeting of minds in MilanMaster Jam Europe 2016 | A meeting of minds in MilanMaster Jam Europe 2016 | A meeting of minds in Milan
terug naar pressroom

Master Jam Europe 2016 | A meeting of minds in Milan

Amazing Talent & Artistry Presented at Aveda Master Jam Europe 2016

 

Elk jaar verfijnen Aveda artiesten hun artistieke talenten met behulp van inspirerende en educatieve evenementen over de hele wereld georganiseerd door Aveda. Om te zorgen dat de gasten altijd voorzien zijn van de beste technieken is iedere Aveda artiest constant bezig met het perfectioneren van hun vakmanschap. Op 10 oktober kwamen ze samen in Milaan voor één van Aveda’s meest bijzondere educatieveevenementen – Aveda Master Jam Europe 2016.

 

Bijna 2000 experts werden geïnspireerd tijdens dit Europese event dankzij spectaculaire looks in haar en make-up, artistieke presentaties en technische educatieve workshops. Deze werden gegeven door toonaangevende Aveda artiesten van over de hele wereld. Deelnemende artiesten gingen na de shows en workshops terug naar hun salons om de nieuwe kennis toe te passen en te perfectioneren.

Lees meer »

Amazing Talent & Artistry Presented at Aveda Master Jam Europe 2016

 

Elk jaar verfijnen Aveda artiesten hun artistieke talenten met behulp van inspirerende en educatieve evenementen over de hele wereld georganiseerd door Aveda. Om te zorgen dat de gasten altijd voorzien zijn van de beste technieken is iedere Aveda artiest constant bezig met het perfectioneren van hun vakmanschap. Op 10 oktober kwamen ze samen in Milaan voor één van Aveda’s meest bijzondere educatieveevenementen – Aveda Master Jam Europe 2016.

 

Bijna 2000 experts werden geïnspireerd tijdens dit Europese event dankzij spectaculaire looks in haar en make-up, artistieke presentaties en technische educatieve workshops. Deze werden gegeven door toonaangevende Aveda artiesten van over de hele wereld. Deelnemende artiesten gingen na de shows en workshops terug naar hun salons om de nieuwe kennis toe te passen en te perfectioneren.

 

De hoogtepunten van  de Masterjam show: 

 

Antoinette Beenders, Aveda Global Creative Director

 

Beenders bracht Club Chic, een nieuwe persoonlijke collectie gebaseerd op de ‘90s supermodel club girl look tot leven en moderniseerde dit in een hedendaagse draagbare, chique stijl.

 

“Mijn laatste collecties waren meer avant-garde dus besloot ik deze keer volledig de andere kant op te gaan en een subtielere, consument vriendelijke collectie te creëren  – met de insteek iets moois te maken en mezelf als haarstylist uit te dagen om buiten mijn comfort zone te stappen,” zegt Beenders. “Zelfs tijdens onze educatieve shows zijn de looks altijd erg ambitieus en couture voor de haarstylisten. Club Chic is voor de Aveda gasten; de stijlen zijn cool en toegankelijk.”

 

Het resultaat was een ready-to-wear vibe, geïnspireerd op de chique uitstraling van een supermodel uit de jaren ’90. Ondanks dat de haarstijlen gemakkelijk elke dag te creëren zijn, bevatten de looks nog steeds Beender’s high-end en gedetailleerde afwerking en styling.

 

Beenders presenteerde ook Cheeky Pop, een artistiek eerbetoon aan de oorsprong van Aveda – Schoonheid, Welzijn, Mileu, Mode en Kunst – Beenders was geïnspireerd door een recente tentoonstelling in het Victoria and Albert Museum in Londen waar kunstwerken gebaseerd op de iconische Pop artiest Andy Warhol en de pop art beweging getoond werden.

 

De Cheeky Pop modellen liepen over een catwalk bekleed met zwevende bloemen en bloemblaadjes gehuld in op maat gemaakte jurken van organisch katoen met felle bloemdessins bewegend op de maat van de muziek. De haarcreaties werden gekenmerkt door een styling techniek die volgens Beenders zorgt voor “een knipbeurt waar geen schaar aan te pas komt”. Alle modellen waren voorzien van Aveda Hair Color wat perfect gepaard ging met de architecturale, couture haarstijlen. De make-up vulde het thema aan dankzij fel gekleurde ogen en lippen en een mooie, frisse huid.

 

CATWALK FOR WATER; Aveda Italy Team

 

Het Aveda Italy Team verwelkomde Aveda in Milaan, één van de Europese modehoofdsteden, met de Catwalk for Water show waar zij de nieuwste mode trends voor de herfst 2016/17 tentoonstelde terwijl er een eerbetoon gebracht werd aan de hypnotiserende ambiance van deze prachtige stad.

 

“Deze haarstijlen zijn de perfecte weerspiegeling van Italiaanse Mediterrane schoonheid. We vieren de elegantie en natuurlijke vrouwelijkheid van de vrouwen uit zuid Italië, hetgeen dat de rijkdom van dit zonovergoten kustgebieden reflecteerd,” zegt Gerardo Lionetti, Aveda Italy Brand Manager.

 

Dit seizoen laten de modeontwerpers zowel plooien als verschillende neklijnen zien – iets wat een perfecte basis creëert voor opgestoken kapsels, met in het bijzonder de klassieke knot. 

 

“Deze look is veelzijdig en kan worden aangepast op elk individu, van een satijn gladde ceremoniële look voor een toekomstige bruid tot een levendige look met structuur voor een laid-back en casual avondje uit,” legt het Aveda Italy Team uit.

 

ECLIPTING™ COLOR door Jo McKay, Aveda European Technical Hair Specialist en Bruno Elorrioroz, Advanced Artistic Director van de Aveda Lifestyle Salon & Spa in Londen

 

McKay toonde de nieuwste Aveda couture colour techniek Eclipting™, terwijl Elorrioroz belangrijke tips gaf over de kunst van balayage, deperfecte kleuring en adembenemende haarkleur ideëen die naadloos aansloten op de aankomende mode trends. 

 

Beide artiesten wisten te vertellen dat de haarkleuren voor dit seizoen uit een mat blond met prachtige boterachtige tinten in de punten bestaan. De blonde kleuren van de herfst en winter draaien geheel om personalisatie, de blonde tinten zijn zo hypnotiserend dat het doet denken aan zachte satijn met een verfijnde sprankeling als in champagne. Denk bij het personaliseren van blond aan lichtgeel, zand roze en zacht bruin. Voor diegene met midden blond tot licht bruin haar is brons de nieuwe kleur; de ongrijpbare kleuren van vloeibaar kwik ontwikkelen zich en voegen rijkdom toe aan het rose goud van vorig seizoen.

 

De artiesten voegen hier ook nog eens aan toe dat stralend haar met een gezond uitziende glansessentieel is. Dit gaat goed samen met sterke basis technieken als tortoiseshell effect of gemarmerde kleuren. Denk bij perfecte contouring aan combinaties van midden blond, lichte grijstinten en warme bruine kleuren. Voor natuurlijke red heads is dit het juiste seizoen omdat roodtinten gedurende de hele herfst en winter terugkomen. Wederom kunnen brons tinten gebruikt worden om natuurlijk rood haar te contouren. 

 

De presentatie werd afgesloten met zes kapsels in prachtige kleuren die tot stand gekomen waren door Aveda’s Eclipting™ haarkleuringstechniek. Ook de gezichten van de modellen straalden door gebruik van de nieuwe Tulasāra™ skin care collectie.

 

TEAM CANADA geleid door Ray Civello, President of Aveda Canada

 

De show van Civello en het Aveda Canada Team bestond uit drie delen en was ontworpen om stylisten te inspireren, bewegen en motiveren om het beste uit hun leven te halen. De looks waren zoals altijd niet alleen opvallend maar bevatten ook een belangrijke boodschap. Gedurende het laatste deel van de show werd een eerbetoon gebracht aan de honingbij en presenteerde Team Canada drie adembenemende en intrigerende kapsels geconstrueerd van menselijk haar in de vorm van een honingraat. 

 

“We hebben drie waanzinnige delen laten zien waar we specifieke kunsten uit het kappersvak belichten, allemaal vanuit liefde voor het Aveda Artist netwerk,” zei Tristan Morrison, Senior Educator en Creative Directior, Aveda Institutes, Canada.

 

AVEDA MEN’S BARBERING door Stel Nicolaou, Master Barber, Men’s European Educator; Zac Fennell, Aveda Artist, Director of Artizan; en Paul Knights, Aveda Artist, eigenaar van Paul Knights Hair Spa in Engeland

 

Aveda Men Barbering vond plaats op het centrale podium in Milaan en was ontworpen als tegenhanger van de  mannelijke Milan Fashion Week 2016/17 waar het Italiaanse maatwerk opnieuw gedefinieerd werd door een nieuwe generatie van consumenten. Nicolaou, Fennell en Knights toonden manieren om te scheren, trimmen en shapen en lieten een aantal stoere barbier technieken zien, perfect voor in een salon. Deze speciale presentatie was gecreëerd om de artiesten te inspireren en te voorzien van de middelen die nodig zijn om de beste in hun vakgebied te zijn.

 

De mannelijke modellen begonnen de show met een dans die meteen zorgde voor een energieke sfeer. Na de dans betraden de drie artiesten het podium om hun inspirerende barbier technieken exclusief voor Aveda’s Men Barbering te tonen. Naderhand kwamen er meer mannelijke modellen het podium op voor een afsluitende dans met perfect gechoreografeerde breakdance moves als weerspiegeling van de stoere kapsels.

 

PASSING THE TORCH: FASHIONISTA WINNERS

 

Nadina Thelen, de winnaar van de Aveda Global Fashionista 2015 presenteerde haar Master Jam 2016 debuut vol glamoureuse en edgy looks. De eerste drie modellen deden denken aan fashionable grunge met chique avant-garde stijlen die zowel draagbaar en trendy zijn. De volgende drie modellen lieten funky, fashionable gothic viking looks zien met uitgesproken structuur om het publiek te inspireren.

 

“Het was zo’n ongelofelijke eer om in Milaan mijn creaties te mogen laten zien,” zegt Thelen. “Ik was zo enthousiast om mijn fashionable haar- en excentrieke catwalk looks te presenteren!”

 

Tijdens deze avond gaf Thelen ook haar Global Fashionista titel door aan de winnaar van 2016. Beenders en Amanda Le Roux, Vice President, International en Kevin Molin, Vice President of Aveda Global Education, benoemden Svetlana Kononova uit Rusland als Aveda’s Global Fashionista 2016.

over aveda

Onze missie bij Aveda is te zorgen voor de wereld waarin we leven, van de producten die we maken tot de wijze waarop we iets teruggeven aan onze samenleving. Bij Aveda streven we ernaar om een voorbeeld te stellen voor milieuleiderschap en verantwoordelijkheid, niet alleen in de wereld van de schoonheid maar overal ter wereld.