terug naar pressroom

Invati™

PERSBERICHT

INVATI™ is Sanskriet voor versterken. De tekenen van de veroudering van zowel
haar als hoofdhuid zijn:
1.  Het dunner worden van het haar
2.  Het verlies van volume en gebrek aan dichtheid van het haar
3.  Een droge, strak aanvoelende hoofdhuid

INVATI™ is speciaal ontwikkeld om deze 3 tekenen van veroudering tegen te gaan. Klinische testen bewijzen dat het dagelijks gebruik van de INVATI™ shampoo, conditioner en revitalizer gedurende 12 weken haaruitval met 33% verminderen en helpen om het haar dat u heeft langer te behouden.

“Maar liefst 46% van de vrouwen wereldwijd maakt zich zorgen om de eerste tekenen van veroudering zoals dunner wordend haar. Slechts een kwart van deze vrouwen heeft reeds een oplossing voor dit probleem gevonden”, zegt Marianne Knutson, Vice-President Global Marketing AVEDA. Hier ligt een uitdaging voor AVEDA om met een natuurlijk alternatief in te spelen op de behoefte van veel vrouwen.

Lees meer »

INVATI™ is Sanskriet voor versterken. De tekenen van de veroudering van zowel
haar als hoofdhuid zijn:
1.  Het dunner worden van het haar
2.  Het verlies van volume en gebrek aan dichtheid van het haar
3.  Een droge, strak aanvoelende hoofdhuid

INVATI™ is speciaal ontwikkeld om deze 3 tekenen van veroudering tegen te gaan. Klinische testen bewijzen dat het dagelijks gebruik van de INVATI™ shampoo, conditioner en revitalizer gedurende 12 weken haaruitval met 33% verminderen en helpen om het haar dat u heeft langer te behouden.

“Maar liefst 46% van de vrouwen wereldwijd maakt zich zorgen om de eerste tekenen van veroudering zoals dunner wordend haar. Slechts een kwart van deze vrouwen heeft reeds een oplossing voor dit probleem gevonden”, zegt Marianne Knutson, Vice-President Global Marketing AVEDA. Hier ligt een uitdaging voor AVEDA om met een natuurlijk alternatief in te spelen op de behoefte van veel vrouwen.

DENSIPLEX
De meest krachtige technologieën zijn vaak afkomstig uit de natuur. INVATI™ is voor 97% ontwikkeld met natuurlijk, onttrokken ingrediënten waaronder het revitaliserende Densiplex complex.  Densiplex bestaat een mix van Ayurvedische kruiden, kurkuma en ginseng en is de natuurlijke oplossing voor zichtbaar dunner wordend haar. Het vitaliserende complex herstelt de hoofdhuid op het moment dat de haarzakjes licht gemasseerd worden. 

De unieke mix van Ayurvedische kruiden is aanbevolen door gerenommeerde Ayurvedische artsen en ambassadeurs van AVEDA. Drs. Vinod en Kusum Upadhyay uit het Research Center in Hardiwar, India hielpen AVEDA de meest krachtige kruiden te selecteren voor de behandeling van de veroudering van de hoofdhuid en dunner wordend haar. Het Botanical Lab van AVEDA creëerde vervolgens het verkwikkende Densiplex complex door het combineren van de meest recente wetenschappelijke technologieën met de oude Ayurvedische wijsheid. 

STER-INGREDIENT KURKUMA
Kurkuma is het ster-ingrediënt van de INVATI™ -lijn. Het ingrediënt is van oudsher bekend om de effectiviteit in de Ayurveda voor de behandeling van een zichtbaar ouder wordende hoofdhuid. Door de toewijding van AVEDA aan lokale economieën, biologische landbouw en waterproblematiek was het een natuurlijke stap om met het Global Greengrants Fund (wereldwijde Earth Month partner) een samenwerking aan te gaan in het gebied waar het ingrediënt Kurkuma afkomstig is. Samen met Nisarga, een Indiase firma die Ayurvedische kruiden wint via organische landbouw, is een partnerschap aangegaan. Twee dorpen in de buurt van de Nisarga boerderij, die de kurkuma levert, ervoeren watertekort en vervuiling. AVEDA hielp het verouderde watersysteem te herstellen en te verbouwen. De vrouwen in deze dorpen liepen maar liefst 6 uur per dag om het water naar hun huizen te vervoeren; tijd die ze nu kunnen steken in het helpen van hun kinderen met schoolwerk en het verzamelen van groenten voor hun families. 

INVATI™ IN 3 STAPPEN
INVATI™ bestaat uit drie dagelijkse haarverzorgingsproducten: Exfoliating Shampoo, Thickening Conditioner en Scalp Revitalizer.

Stap1: 
Exfoliating Shampoo – een milde shampoo voor dagelijks gebruik. De shampoo reinigt, verwijdert dode huidcellen en vernieuwt de hoofdhuid. Het is klinisch bewezen dat de ophoping van talg en product residu de poriën kunnen verstoppen en invloed hebben op gezond haar. Exfoliating Shampoo helpt het bevorderen van een gezonde celvernieuwing en vermindert haaruitval met 33%.

Stap 2: 
Thickening Conditioner – klinisch bewezen voor dikker haar. De conditioner dringt door in de haarschacht om deze te versterken met arginine. Een aminozuur dat wordt verkregen uit suikerbieten en soja-eiwit. Organische kukui notenolie zorgt voor de natuurlijke glans in het haar. Tevens verbetert de conditioner de elasticiteit van het haar voor het creëren van dikker haar met een betere dichtheid en een natuurlijke glans. 

Stap 3:
Scalp Revitalizer – dagelijks complex dat helpt om de hoofdhuid te revitaliseren en rehabiliteren door de haarzakjes te herstellen met de ingrediënten kurkuma en ginseng. De Scalp Revitalizer bestaat uit een mix van vitamine E ingrediënten die helpen bij het versnellen van de microcirculatie door hoofdhuid-stimulerende therapeutische massage.

Waste Free - What a beautiful idea
AVEDA is het eerste cosmeticabedrijf met een cradle-to-cradle erkenning voor 9 producten - waaronder de nieuwe INVATI™ Exfoliating Shampoo, Thickening Conditioner en Scalp Revitalizer. Deze producten hebben allemaal de Golden Level C2C-certificering ontvangen. Dit betekent dat AVEDA streeft naar de ontwikkeling van producten die op een verantwoorde wijze worden ingekocht, geproduceerd, gebruikt en dan worden teruggegeven aan de levensgemeenschap. AVEDA ontwikkelt verpakkingen met een hoog niveau van post-consumer gerecycled materiaal. AVEDA streeft ernaar om met haar ingrediënten, materialen en productieprocessen te zorgen voor een minimale ecologische footprint op de wereld.

SALON BEHANDELINGEN
De bijbehorende behandeling in de salon bestaat uit een scalp detox waarna een Botanical Therapy behandeling voor dunner wordend haar wordt gegeven met de Invati producten. De totale behandelingsduur is 20 minuten. 

BESCHIKBAARHEID
INVATI™ is verkrijgbaar in de AVEDA salons vanaf half januari 2012.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Jetske Breugem - van de Sande
j.vandesande@simplypr.nl
020-7767756

RECENTE PERSBERICHTEN

Aveda Texture Tonic FR
Aveda Texture Tonic
NEW Tulasāra™ Renew Morning Creme FR
Trend report Stella Mccartney Resort 2018

LINKS

SOCIAL MEDIA Aveda

OVER AVEDA

AVEDA is een exclusief cosmeticamerk met kwalitatief hoogwaardige producten op het gebied van haircare, skincare en make-up. De naam AVEDA is afgeleid van het Sanskriet en betekent ‘all-knowledge’. AVEDA is gebaseerd op de Ayurveda filosofie; de traditionele Indiase geneeskunde.  Een filosofie die uitgaat van de holistische benadering dat lichaam, geest en ziel met elkaar verbonden zijn en waarbij evenwicht de basis vormt. Alles in het leven is met elkaar verbonden; lichaam, geest en ziel zijn één. Het verzorgen van zowel de innerlijke als uiterlijke mens door middel van aanraking en aroma leidt tot een betere balans. AVEDA speelt hier met haar producten en behandelingen continu op in. 

De AVEDA producten bestaan uit organische ingrediënten en worden geproduceerd met 100% windenergie. Al sinds 1978 is AVEDA pionier in de cosmeticabranche wat betreft milieuvriendelijke verpakkingen op basis van het hoogst haalbare Post Consumer Recycled (PCR) materiaal. Dit alles heeft ertoe geleid dat AVEDA als eerste cosmeticabedrijf ter wereld in 2009 een Cradle to Cradle-duurzaamheidscertificaat ontving voor zeven producten. Wereldwijd bindt AVEDA zich aan tal van sociale en milieugerelateerde doelen.  Op deze manier volbrengt AVEDA haar missie om high performance-producten te ontwikkelen die goed zijn voor mens én aarde .

Missie
Onze missie bij AVEDA is te zorgen voor de wereld waarin we leven, van de producten die we maken tot de wijze waarop we iets teruggeven aan onze samenleving. Bij AVEDA streven we ernaar een voorbeeld te stellen voor milieuleiderschap en verantwoordelijkheid, niet alleen in de wereld van schoonheid, maar overal ter wereld.