American Vintage lanceert FW23/24 campagne in AntwerpenAmerican Vintage lanceert FW23/24 campagne in AntwerpenAmerican Vintage lanceert FW23/24 campagne in Antwerpen
terug naar pressroom

American Vintage lanceert FW23/24 campagne in Antwerpen

Voor de Fall/Winter 2023/2024 campagne bezocht American Vintage Antwerpen en fotografeerde de nieuwe collectie. De dynamische shoot was geïnspireerd op de energie van de stad en de jaren 90 en kreeg vorm dankzij de items met levendige kleuren en motieven.

 

 

ANTWERPEN ALS DECOR

Geplaveide straten, gebouwen met rode bakstenen, en modern design, Antwerpen heeft het allemaal. Al eeuwenlang vinden culturele, commerciële en maritieme uitwisselingen plaats in het stadscentrum, waar men elkaar ontmoet en lief en leed met elkaar deelt. Jonge kinderen, dansers, dj’s en muzikanten bepalen het ritme van deze bijzondere, levendige en kleurrijke AMV campagne.

 

EEN STREETCASTING MET 90’S ACCENTEN

Dit seizoen koos American Vintage voor een fotograaf met een moderne eigentijdse flair die precies aansluit bij Antwerpen, zijn inwoners en zijn stijlen. Tijdens een streetcasting fotografeerde Luca Campri 21 mensen, met minstens evenveel verschillende looks. Voor de American Vintage Fall/Winter 2023/2024 collectie fotografeerde hij Emily Jeanne, Noah, Arrish, Malaika, Bruce en Maude in felgekleurde prints en patronen gecombineerd met neo-punk trends, om de getailleerde vrouwelijke designs te benadrukken.

 

Krachtige neon items komen samen en zorgen voor een ongestructureerde streetwear en tikkeltje oversized look. En zoals altijd is er een geweldige denimcollectie: de YOP serie is verkrijgbaar in drie wassingen, terwijl de wat lossere BLIN overgeverfd is in het geel.

 

American Vintage staat voor een lifestyle, een mentaliteit. Het merk wil geen bepaalde look opleggen, maar iedereen helpen zijn eigen persoonlijkheid te laten gelden. Dit seizoen vroegen we fotograaf Luca Campri om onze stijl opnieuw te interpreteren en onze ontmoetingen in Antwerpen vast te leggen.”

— Jenny Lazzarelli, Image Director American Vintage.

 

DE ESSENTIALS IN EEN NIEUW JASJE GESTOKEN

Dit seizoen is de tijdloze collectie van American Vintage geëvolueerd en zijn de essentials in een nieuw jasje gestoken. Ruitjes, strepen en andere prints zijn terug van weggeweest en komen in verschillende texturen. Het eigentijdse DNA blijft hetzelfde, met subtiele stiksels om de basics nieuw leven in te blazen. Denim, jersey, knitwear en tricot worden voorzien van prints en kleurrijke geweven labels. De Pufferjacks komen in neonkleuren en de mantels zijn kleurrijk, lang en dik.

 

Onze nieuwe collectie is voor mensen die durven, zelfverzekerd zijn, liefhebben, verbinden, leven en onbevangen emoties, beweging en wrijving vieren.”

Jenny Lazzarelli, Image Director American Vintage.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Nyima Sanneh
n.sanneh@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

American Vintage - GELATO
American Vintage - NYC 90's
American Vintage - Futuristic glitch
American Vintage - Spring-Summer 2024 Campagne

LINKS

website