Tasteology
terug naar pressroom

Tasteology

Coming soon: Tasteology

Een documentaire serie die de ultieme smaakbeleving blootlegt

oming soon: Tasteology - een documentaire serie die de ultieme smaakbeleving blootlegt
 
Wat is er nodig om de ultieme smaakbeleving te bereiken? Tasteology is de naam van een nieuwe AEG-geïnitieerde documentaire serie die de vier stappen blootlegt van hoe kookresultaten te bereiken, die multisensorieel, duurzaam, voedzaam en smaakvol tegelijk zijn. Door middel van vier afleveringen; Source, Chill, Heat en Experience, neemt Tasteology de kijker mee rond de wereld om experts te ontmoeten met verschillende perspectieven, die hun antwoorden delen op de vragen die zijn gerezen binnen de industrie. Vandaag wordt de officiële trailer gelanceerd.
 
Wat gebeurt er wanneer je een professor in de psychologie, een beroemde Instagrammer, een wetenschapper of een voedselafval activist vraagt om dezelfde vragen te beantwoorden, die we gewend zijn te stellen aan traditionele chefs? Tasteology zoekt antwoorden op de vraag wat de ultieme smaakbeleving is vanuit nieuwe invalshoeken. De ambitie van de film gaat veel verder dan de traditionele kookprogramma's door de kijker te begeleiden naar nieuwe wegen. De serie zal de kijker inzichten geven op het Waarom in plaats van Hoe verschillende methoden, trends en keuzes invloed uitoefenen op de uiteindelijke smaakervaringen.
 
Vandaag wordt de officiële Tasteology trailer gelanceerd. De volledige films worden uitgebracht op 25 mei.
 
De documentaire is een initiatief van huishoudelijke apparatuur fabrikant AEG met de missie om verschillende aspecten en niveaus van smaak te verkennen en de kijker te inspireren om dit naar een hoger niveau te tillen. Tasteology is gemaakt door de bekroonde producent House of Radon. De twee partners hebben eerder succesvol samengewerkt aan de lancering van The Next Black - een 45-minuten durende film, die een reeks van verhalen toont over innovaties op het gebied van kleding – werd twee jaar geleden gelanceerd. De film is vertoond over de hele wereld en aangeduid als "2014s best fashion film”, "een wake up call" en een "must see".
 
De belangrijkste experts van Tasteology:
• Foeragerende trendsetters en chef-koks Satchiko en Hisato Nakahigashi.
• Mark Schatzker, auteur van 'The Dorito Effect', een boek over kunstmatige smaakstoffen en 
  Amerika's gezondheidscrisis.
• Voedselafval activist en schrijver Tristram Stuart.
• Duitse chef-kok en Wagyu koeienfokker Ludwig Maurer.
• Culinaire Misfits - een duo bestaande uit de ontwerpers Lea Brumsack en Tanja Krakowski. Ze 
  besloten om de schoonheid van natuurlijke diversiteit te vieren.
• Gastro-chemicus Hervé This, die de wereld heeft geleerd hoe je een ei kookt in een vaatwasser.
• Catalina Vélez, een van 's werelds meest invloedrijke Latijns-Amerikaanse chef-koks. Na diep in de 
  traditionele Colombiaanse eetcultuur te graven, ontdekte ze dat stoom het belangrijkste ingrediënt 
  was.
• Charles Spence, hoogleraar experimentele psychologie wiens onderzoek als doel heeft om te 
  begrijpen welk gedeelte van de eetervaring daadwerkelijk afkomstig is van voedsel.
• Jozef Youssef, Creative Director en Chef Patron van het gastronomische project Kitchen Theory, 
  die hij samen met Charles Spence runt. Hun missie is om de volledige smaakervaring te begrijpen en 
  te innoveren.
• Chef Jacques la Merde (ook bekend als Christine Flynn), is een beroemde chef-kok en populair 
  Instagrammer met meer dan 125k volgelingen, die mooie creaties maakt die eruit zien als culinaire 
  hoogstandjes, maar in werkelijkheid komt het eten van het dichtstbijzijnde tankstation.
 
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Madeline Mackay, PR: m.mackay@simplypr.nl

Wat is er nodig om de ultieme smaakbeleving te bereiken? Tasteology is de naam van een nieuwe AEG-geïnitieerde documentaire serie die de vier stappen blootlegt van hoe kookresultaten te bereiken, die multisensorieel, duurzaam, voedzaam en smaakvol tegelijk zijn. Door middel van vier afleveringen; Bron, Koelen, Verwarmen en Beleven, neemt Tasteology de kijker mee rond de wereld om experts te ontmoeten met verschillende perspectieven, die hun antwoorden delen op de vragen die zijn gerezen binnen de industrie. Vandaag wordt de officiële trailer gelanceerd.

 
Wat gebeurt er wanneer je een professor in de psychologie, een beroemde Instagrammer, een wetenschapper of een voedselafval activist vraagt om dezelfde vragen te beantwoorden, die we gewend zijn te stellen aan traditionele chefs? Tasteology zoekt antwoorden op de vraag wat de ultieme smaakbeleving is vanuit nieuwe invalshoeken. De ambitie van de film gaat veel verder dan de traditionele kookprogramma's door de kijker te begeleiden naar nieuwe wegen. De serie zal de kijker inzichten geven op het Waarom in plaats van Hoe verschillende methoden, trends en keuzes invloed uitoefenen op de uiteindelijke smaakervaringen.
 
Vandaag wordt de officiële Tasteology trailer gelanceerd.
 
De volledige films worden uitgebracht op 25 mei.
De documentaire is een initiatief van huishoudelijke apparatuur fabrikant AEG met de missie om verschillende aspecten en niveaus van smaak te verkennen en de kijker te inspireren om dit naar een hoger niveau te tillen. Tasteology is gemaakt door de bekroonde producent House of Radon. De twee partners hebben eerder succesvol samengewerkt aan de lancering van The Next Black - een 45-minuten durende film, die een reeks van verhalen toont over innovaties op het gebied van kleding – werd twee jaar geleden gelanceerd. De film is vertoond over de hele wereld en aangeduid als "2014s best fashion film”, "een wake up call" en een "must see".
 
De belangrijkste experts van Tasteology:
• Foeragerende trendsetters en chef-koks Satchiko en Hisato Nakahigashi.
Mark Schatzker, auteur van 'The Dorito Effect', een boek over kunstmatige smaakstoffen en 
  Amerika's gezondheidscrisis.
• Voedselafval activist en schrijver Tristram Stuart.
• Duitse chef-kok en Wagyu koeienfokker Ludwig Maurer.
• Culinaire Misfits - een duo bestaande uit de ontwerpers Lea Brumsack en Tanja Krakowski. Ze 
  besloten om de schoonheid van natuurlijke diversiteit te vieren.
• Gastro-chemicus Hervé This, die de wereld heeft geleerd hoe je een ei kookt in een vaatwasser.
Catalina Vélez, een van 's werelds meest invloedrijke Latijns-Amerikaanse chef-koks. Na diep in de 
  traditionele Colombiaanse eetcultuur te graven, ontdekte ze dat stoom het belangrijkste ingrediënt 
  was.
Charles Spence, hoogleraar experimentele psychologie wiens onderzoek als doel heeft om te 
  begrijpen welk gedeelte van de eetervaring daadwerkelijk afkomstig is van voedsel.
Jozef Youssef, Creative Director en Chef Patron van het gastronomische project Kitchen Theory, 
  die hij samen met Charles Spence runt. Hun missie is om de volledige smaakervaring te begrijpen en 
  te innoveren.
• Chef Jacques la Merde (ook bekend als Christine Flynn), is een beroemde chef-kok en populair 
  Instagrammer met meer dan 125k volgelingen, die mooie creaties maakt die eruit zien als culinaire 
  hoogstandjes, maar in werkelijkheid komt het eten van het dichtstbijzijnde tankstation.
 
 
 
 

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Madeline Mackay
m.mackay@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

AEG Innovaties IFA
AEG Installatie App
My AEG App
Nieuwe AEG was/droogcombinatie collectie

LINKS

AEG Nederland
Trailer Tasteology

SOCIAL MEDIA AEG

Electrolux

Electrolux is een wereldleider in huishoudelijke apparatuur en apparatuur voor professioneel gebruik, dankzij de verkoop van meer dan 40 miljoen producten aan consumenten in meer dan 150 markten per jaar. Het bedrijf focust op innovatieve oplossingen die ontwikkeld zijn op basis van inzicht in wat consumenten echt willen. Electrolux produceert onder andere koelkasten, vaatwassers, wasmachines, waterkokers, airconditioners en kleine apparaten zoals stofzuigers. Al deze apparaten vallen onder betrouwbare merken als Electrolux, AEG, Zanussi. Ga voor meer informatie naar www.electrolux.com/press en www.electrolux.com/news