Do Tumble Dry Do Tumble Dry
terug naar pressroom

Do Tumble Dry

Nederlanders bang om wol te drogen

Ongewassen wollen kleding is het meest aantrekkelijk voor motten. Een wasbeurt op zijn tijd is dus extra belangrijk. Uit onderzoek door AEG is gebleken dat maar liefst een kwart van de Nederlanders de aankoop van kleding laat afhangen van het wasvoorschrift. Daarbij ziet één op de vijf Nederlanders het wasvoorschrift bij wollen kleding als grootste nadeel. Echter biedt wol al eeuwenlang de beste bescherming tegen kou.

 

Tijdens de Dutch Wool Week, van 3 tot 9 november in Amsterdam, ligt de focus op de historie van wol in het algemeen en Nederland in het bijzonder. De Dutch Wool Week is onderdeel van The Campaign for Wool*. Een expositie zal hiervoor speciaal geopend worden in Pistache in samenwerking met AEG en onder meer Claes Iversen, Sjaak Hullekes en Bas Kosters zullen hier hun visie op wol laten zien.

 

Begin oktober heeft AEG warmtepompdrogers toe gevoegd aan hun premium kledingzorg assortiment. Het zijn de eerste drogers met het gepatenteerde wolprogramma waarmee je probleemloos wollen kleding droogt zonder dat de stof krimpt en vervormd. Dit maakt het leven een stuk makkelijker want de kwetsbare kledingstukken met handwas label hoeven hierdoor niet meer aan de lucht te drogen en door het zachte droogprogramma behouden ze hun kwaliteit. Vanaf nu kan iedereen weer wol dragen en net zo gemakkelijk wassen als een katoenen overhemd.

 

*Achtergrond informatie over The Campaign for Wool werd in 2009 in het leven geroepen op initiatief van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Charles van Groot-Brittannië. Als erkend beschermheer van natuur en milieu en wetende dat de wolprijzen zo laag waren geworden dat schapenboeren niet langer het hoofd boven water konden houden, besloot hij in actie te komen. The Campaign for Wool is een cross-industry initiatief waarbij leidende wol organisaties zich wereldwijd hard maken om de bijzondere eigenschappen van wol onder de aandacht te brengen en zo de verkoop te stimuleren om de schapenhouders en de textielindustrie te ondersteunen.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Xanne Liebregts
x.liebregts@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

AEG Innovaties IFA
AEG Installatie App
My AEG App
Nieuwe AEG was/droogcombinatie collectie

LINKS

AEG Nederland
AEG Absolute Care
Campaign for Wool

SOCIAL MEDIA AEG

Over The Campaign for Wool

The Campaign for Wool werd in 2009 in het leven geroepen op initiatief van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Charles van Groot-Brittannie. Als erkend beschermheer van natuur en milieu en wetende dat de wolprijzen zo laag waren geworden dat schapenboeren niet langer het hoofd boven water konden houden, besloot hij in actie te komen. The Campaign for Wool is een cross-industry initiatief waarbij leidende wol organisaties zich wereldwijd hard maken om de bijzondere eigenschappen van wol onder de aandacht te brengen en zo de verkoop te stimuleren om de schapenhouders en de textielindustrie te ondersteunen.

 

De schapenvacht groeit elk jaar na het scheren weer aan dankzij de eenvoudige combinatie van zonlicht, water en gras. In tegenstelling tot de meeste synthetische vezels, vergaat wol na een aantal jaar vanzelf wanneer het in de natuur wordt achtergelaten.

www.campaignforwool.nl 

Over Electrolux Group

Electrolux is wereldwijd toonaangevend op het gebied van apparaten voor huishoudelijk en professioneel gebruik en levert elk jaar ruim 40 miljoen producten aan klanten in meer dan 150 landen. Het bedrijf richt zich op innovatieve oplossingen met ontwerpen waarover nagedacht zijn. Alle noviteiten zijn gebaseerd op uitgebreid onderzoek om de consument in alle wensen tegemoet te komen. Producten van Electrolux zijn onder andere koelkasten, vaatwassers, airconditioners en kleine huishoudelijke apparaten. Vermaarde productmerken zoals AEG, Electrolux en Zanussi behoren tot Electrolux Groep. In 2012 had de Groep een omzet van SEK 110 miljard en had 61.000 werknemers in dienst. Voor meer nieuws over Electrolux bezoekt u http://www.electrolux.nl. Voor meer informatie over AEG bezoekt u http://www.aeg.nl en voor informatie over Zanussi bezoekt u http://www.zanussi.nl.