Brand ReloadBrand ReloadBrand Reload
terug naar pressroom

Brand Reload

AEG lanceert nieuw stijlvol assortiment met vernieuwde Visual Brand Identity

Het nieuwe assortiment is te zien tijdens de IFA 2016 in Berlijn. Beursbezoekers kunnen hier de nieuwste innovaties bewonderen op het gebied van AEG keukenapparatuur en op het gebied van AEG wasmachines en –drogers die perfect op elkaar zijn afgestemd om kleding optimaal te beschermen.

 

Met trots toont AEG haar nieuwe assortiment. De nieuwe richting die AEG hiermee opgaat laat duidelijk zien dat alle apparatuur perfect op elkaar is afgestemd en voor een gestroomlijnd esthetisch geheel zorgt, zowel op het gebied van keukens als de wasmachines en drogers. 

Nieuw assortiment, nieuwe technologie

Binnen de categorie keukens introduceert AEG de Mastery Range, een innovatief assortiment die de perfecte manier van koken mogelijk maakt door middel van vernieuwde technologie. De Mastery Range werkt op een unieke manier met de consument samen om de kookkunsten nog verder te ontwikkelen dan voorheen kon. Elk apparaat speelt zijn rol, werkt in harmonie samen en reageert direct op al de commando's. Het perfectioneren van klassieke gerechten is nu een fluitje van een cent met deze allereerste intuïtieve kookbeleving. Van de bereiding van een heerlijk mals stuk vlees tot gesmolten chocoladefondant, de Mastery Range helpt de consument een compleet nieuw kookniveau te bereiken.

 

“Door uitgebreid onderzoek en testen te doen, hebben we ondervonden dat veel consumenten vinden dat zij zich moeten aanpassen aan de instellingen van hun keukenapparatuur tijdens het koken”, zegt Niels Munksgaard, hoofd van Product Marketing AEG in EMEA. “Bij de nieuwe AEG Mastery Range hebben we verder gekeken dan alleen de functies en het design, om zo een nieuwe gebruiksvriendelijke ervaring te creëren waarbij de apparatuur zich aanpast aan de wensen van de thuiskok in plaats van andersom.”

 

De highlights van de IFA

Van het koelen en bereiden van ingrediënten tot het afwassen van de vaat – de AEG Mastery Range herziet alle functies van de keukenapparatuur. De highlights die te zien zijn tijdens de IFA;

 

De AEG SenseCook oven is een echte eyecatcher tijdens de IFA. Het is dé oven om het perfecte eindresultaat te bereiken. De kerntemperatuursensor kan namelijk eenvoudig in het gerecht worden gestoken, of het nu gaat om een groenteschotel, een stuk rundvlees of zalmfilet. Via het Shuttle Control, een touch draaiknop, kan de gewenste gaarheid ingesteld worden. In plaats van de temperatuur in te stellen kan er nu dus gekozen worden voor het eindresultaat tussen rare, medium en well done. Ook bij het bakken van brood kan er gekozen worden, bijvoorbeeld voor een ‘bruiner’ resultaat. Of het nu om een simpel stukje vis gaat dat langzaam moet garen, of een uitgebreid vleesgerecht met ingewikkelde instructies, de nauwkeurige kerntemperatuursensor en het Shuttle Control bieden de gewenste opties voor het eindresultaat. Het ontwerp van de SenseCook oven gaat verder dan strakke lijnen en esthetiek, de apparaten zijn gemaakt van geheel zwart glas wat goed past in de moderne keuken van nu. De apparatuur is goed te combineren met verschillende modellen uit de AEG Compact Range, waardoor het een design statement is voor de keuken.

 

Het Hob2Hood systeem is erg handig in gebruik aangezien het de keuken vrij van stoom en luchtjes houdt, zonder dat de afzuigkap aangeraakt hoeft te worden. Wanneer de consument aan het koken is, wordt de afzuigkap automatisch geactiveerd. De wisselende vrijkomende warmte en stoom van elke pan wordt in de gaten gehouden, zodat de keuken moeiteloos fris blijft.

 

De AEG ComboHob is een verandering die we niet eerder zagen bij AEG, namelijk een inductiekookplaat met geïntegreerd afzuigsysteem in het midden van de kookplaat. Een afzonderlijke afzuigkap is dan ook niet meer nodig, wat voor meer vrijheid en ruimte in de moderne design keuken van nu zorgt. De ComboHob heeft een strak design en kan eenvoudig schakelen in temperatuur. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van het Hob2Hood-systeem en is de ComboHob veiliger doordat alleen het oppervlak van de pan en niet de rest van de kookplaat wordt verwarmd.

 

“We zijn heel trots om één van de eerste op de markt te zijn die een serie kookervaringen brengt die inspelen op de wensen van de consument”, aldus Niels Munksgaard.

 

Bij AEG draait alles om innovatie, om consumenten het fantastische gevoel te geven dat ze alles in huis en op het gebied van kledingverzorging onder controle hebben. AEG richt zich op intelligente technologie en buitengewone prestaties, waarmee de consument alles wat ze in huis doen naar een hoger niveau kunnen tillen, elke dag weer. AEG is continue op zoek naar intelligente en interessante nieuwe manieren om resultaten te behalen. Dit is al 125 jaar lang de passie van AEG en dat zal ook in de toekomst niet veranderen.

 

Binnen de categorie wassen en drogen onthult AEG de geavanceerde New Laundry Range, met combinaties van wasmachines en -drogers die perfect samenwerken en beloven kleur, textuur en vezels als nooit tevoren te beschermen. Naast verschillende nieuwe functies heeft dit assortiment ’s werelds eerste innovatie ín een wasmachine, de SoftWater Technologie. Hierbij wordt het water zachter gemaakt vóór het wassen waardoor ongeëvenaarde schone resultaten op 30 graden worden bereikt die normaal op 60 graden worden bereikt.

 

“Leidingwater bevat mineralen die schadelijk kunnen zijn voor stoffen. De nieuwe AEG wasmachines zijn de eerste ter wereld met de technologie om deze mineralen te verwijderen”, zegt Jeroen van der Laan, Product Line Manager AEG Benelux.

 

"We hebben een consument gedreven benadering gecombineerd met wetenschappelijk inzicht om productoplossingen te leveren die verder reiken dan schoonwassen. Dit betekent een radicale verandering van de manier waarop we zorgen voor kleding; door het beschermen van hun vezels, kleuren en texturen", zegt Jeroen van der Laan.

 

Het nieuwe assortiment brengt de zorg voor de stoffen van alle kledingstukken naar een hoger niveau. Zelfs die van de meest delicate vezels, zoals wol en zijde of hoogwaardige outdoor kleding waar de waterafstotende eigenschap wel behouden moet blijven tijdens het wassen en drogen.

 

“We zijn een samenwerking aangegaan met belangrijke spelers in de mode en de wasmiddelindustrie en zijn trots dat de nieuwe technologieën niet alleen door ons zijn bewezen, maar ook worden erkend door anderen”, zegt Jeroen van der Laan. “Zoals bijvoorbeeld Procter & Gamble (de maker van Ariel en Lenor), die het eens is dat onze technologie de activatie van hun wasmiddelen in snellere en koelere wasbeurten stimuleert en een verbetering ziet van het opnemen van wasverzachters over de hele wasbeurt. The Woolmark Company heeft de wasmachines- en drogers de hoogste certificering gegeven, omdat zelfs wol met een ‘alleen handwas’ label hier in gewassen of gedroogd kan worden.

 

De nieuwe My AEG app geeft de consumenten advies over welke programma’s, opties en wasmiddelen ze moeten kiezen voor verschillende kledingstukken, inclusief advies over de voorzorg van vlekken. Door deze slimme connectie naar de apparatuur aan te bieden, is AEG in staat om consumenten te informeren over nieuwe technologieën. Daarnaast helpt de My AEG app ze bij het ontdekken van moderne en duurzame manieren om te zorgen voor hun kleding zodat het langer meegaat.

 

Een moderne, betere esthetiek

AEG is toonaangevend op het gebied van innovatieve apparatuur door een strategische aanpak, een vernieuwende technologie en een stijlvolle afwerking toe te passen. AEG heeft dan ook gekozen voor een nieuw gemoderniseerd logo zonder vignet-teken en een luxe kleurenpalet met moderne donkere achtergrond, wat het een opvallend en onderscheidend merk maakt.

 

“AEG heeft een geschiedenis die grensverleggend is en onze belofte is om altijd een stap voor te zijn”, zegt Annika Priou, Brand Experience Director AEG in EMEA. “De nieuwe uitstraling gecombineerd met de lancering van de nieuwe Kitchen en Laundry Range zullen de manier waarop consumenten AEG ervaren en wat zij allemaal met de apparaten kunnen bereiken veranderen. Naast het ontwikkelen van een nieuw assortiment richt AEG zich ook op het bieden van ondersteuning aan de consument; van het moment van aanschaf tot het veelvuldig gebruik ervan, zodat zij optimaal gebruik maken van hun apparatuur.

CONTACTGEGEVENS

SimplyPR
Consultant: Xanne Liebregts
x.liebregts@simplypr.nl
Tel: 020 - 776 7756

RECENTE PERSBERICHTEN

AEG Innovaties IFA
AEG Installatie App
My AEG App
Nieuwe AEG was/droogcombinatie collectie

LINKS

AEG Nederland

SOCIAL MEDIA AEG

AEG is onderdeel van de Electrolux Groep, een wereldleider in huishoudelijke apparatuur en apparatuur voor professioneel gebruik, dankzij de verkoop van meer dan 40 miljoen producten aan consumenten in meer dan 150 markten per jaar. Het bedrijf focust op innovatieve oplossingen die ontwikkeld zijn op basis van inzicht in wat consumenten echt willen. Electrolux produceert onder andere koelkasten, vaatwassers, ovens, wasmachines, waterkokers, airconditioners en kleine apparaten zoals stofzuigers. Al deze apparaten vallen onder betrouwbare merken als Electrolux, AEG, Zanussi.